annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe werkt International Priority Shipping

Ik zie dat er regelmatig International Priority Shipping wordt aangeboden. Echter is het mij, als koper, niet geheel duidelijk hoe dit in zijn werk gaat. Kan iemand mij daar verder wegwijs in maken? Ben benieuwd naar: * Wie bepaald in deze op welke wijze een artikel wordt verzonden en welke kosten daarbij worden berekend? Is dat de prijs waarvoor het item uiteindelijk is/wordt verkocht of de prijs welke op Ebay staat vermeld. * Is dit altijd (veel) duurder dan "normale" verzending? Alvast hartelijk dank voor de reacties. Winger1953
Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Hoe werkt International Priority Shipping

Een goede avond
Ik ben mij paketje kwijd van eBay dat ik bestel heb
Kunnen julie kijken waarvan me paketje is gebleven
Ander mail me even op P-bergmans@hotmail.com
Bericht 1 van 4
laatste antwoord

Hoe werkt International Priority Shipping

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg. In het geval waarvoor ik naar deze methode aan het zoeken was is het rechtstreeks verzenden, zonder Priotiry Shipping, voordeliger.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Hoe werkt International Priority Shipping

U bedoelt wellicht veilingen waarbij "Customs services and international tracking provided" staat vermeld.

Die werken volgens het door eBay aangeboden GSP Global Shipping Program.

 

De invoerrechten en btw worden dan meteen door een derde partij afgehandeld en u betaalt dan voor het vervoer naar die service (Pitney Bowes) en voor vervoer van daar naar u, twee keer dus. Bovendien betaalt u meteen de invoerrechten waarbij aan de kans dat er geen invoer/btw op zit wordt voorbijgegaan.

 

Een wilekeurig voorbeeld is hier: http://www.ebay.com/itm/201022734441

Zoals u kunt zien betaalt u voor een item van slechts 3.99 een shipping van 17.97 plus een invoerrechten van 15.99 totaal 37.95 waarbij normaal gesproken de verzending ongeveer 3.00 zou kosten en zeker geen invoerrechten totaal 6.99

Ook kunt u in deze listing al zien dat verkopers dit GSP niet goed begrijpen (ship only to usa) , zij zien namelijk de veiling zelf zonder de GSP toevoegingen en bedragen. Al deze extra bedragen worden bij afrekening door u in een keer via PayPal betaald. Als u dan geen creditcard of PayPal saldo in dollars hebt betaalt u ook nog eens 2% teveel euro voor die dollars.

 

Voor duurdere items heeft dit programma wellicht het voordeel dat vooraf alle kosten bekend zijn, er wordt dan meestal toch invoer op geheven. Maar in het algemeen is dit een dure methode om iets uit de VS aan te schaffen.

 

International Priority Shipping (met tracking) kan ook gewoon rechtstreeks door de verkoper worden toegepast voor rechtstreekse verzending  aan de koper. U betaalt eventuele invoerrechten dan aan de bezorger van het pakket.

 

 

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord