op 09-02-2012 21:42
Beste forumleden van Ebay,
hierbij het volgende: ik heb gisterenavond om 00.12 uur aankoop trachten te doen van objectummer: 190634205354, heb hiervoor alle stappen goed doorlopen tot aan betalen via paypal aan toe, maar toen na betaling kreeg ik meteen de melding van Ebay: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien,met foutcodenr: 50351.
Enfin omdat ik dacht dat het dus niet gelukt was, heb ik vervolgens om 00.18 weer zelfde aankoop gedaan en weer helemaal volledig doorlopen tot weer aan betalen aan toe, kreeg toen weer dezelfde melding van Ebaÿ: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien.
Ik heb toen maar gedacht, dan probeer ik het morgen dan maar nog eens.
Maar toen heb ik wel paar minuten later via Paypal op mijn emailadres melding gekregen dat de 2 betalingen wel gelukt zijn aan de verkoper....
Wat nu te doen ? Op ebay is er nu nergens iets over mijn beiden dubbele aankopen helemaal niks terug te vinden, heb ook helemaal geen bericht van ebay gehad dat aankopen gelukt is/zijn.
Ik heb daarop wel meteen contact opgenomen met de Ebay customer service en de situatie uitgelegd, maar tot op heden nog geen antwoord van hun hierop ontvangen. Ik heb de verkoper ook inmiddels vanochtend vroeg mailtje gestuurd dat zij dus wel 2 betalingen heeft ontvangen van mij via paypal gisteren avond en dat ik op antwoord van Ebay aan het wachten ben. De verkoper heeft dus ook helemaal geen bericht gehad van mijn aankopen op het ebay en heeft nu wel met 2 betalingen van mij al binnen gekregen...
Kan ik nu nog iets meer doen om dit te kunnen oplossen ?......
op 11-02-2012 13:55
Oké.
Je geld wordt dus teruggeboekt op je PayPal Account.
Wil je het opnemen, betaal je 3,4% + 0,35 euro over het betreffende bedrag!
op 11-02-2012 13:07
Het geld blijft staan op je PP account, als je het weer op je bankrekening wilt hebben dan moet je daar zelf opdracht voor geven, bij je betaling heb je alleen toestemming gegeven om het geld van je bankrekening af te boeken, als er geld wordt terug geboekt om welke reden dan ook dan komt en blijft dat staan op je PP account!
Uiteraard is daar een onderliggende gedachte bij namelijk dat ze daardoor weer rente trekken en dus extra inkomsten genereren! als je het geld terug wilt boeken dan vangt PP daar ook weer geld van! ze zijn wat dat betreft zo gehaaid als de pest!
op 11-02-2012 12:52
het bedrag is dan ook net als mij dan meteen teruggeboekt door paypal op je paypal account, dat heb ik dus ook...omdat ik nog nooit met een terugboeking te maken heb gehad, weet ik nu niet of paypal het bedrag dan weer mettertijd ook terugboekt op je bankrekening of dat het bedrag gewoon op je paypal account blijft staan, ik heb al lopen zoeken op het net, maar kan er niets over terugvinden...misschien dat andere forumleden dit misschien wel weten die veel met paypal betalen en hoe je dus een teruggeboekt bedrag van paypal weer snel op je bankrekening teruggestort kan krijgen ? Of dat paypal dat misschien toch zelf na een aantal dagen zelf terugboekt naar je bank of postbank, ik heb geen idee...bij mij staat het dus ook nog sinds 9 febr. jongstleden nog alleen op mijn paypal rekening teruggeboekt....
op 11-02-2012 12:17
normaal gesproken wordt het op je PP account bijgeschreven!
op 11-02-2012 12:12
Beste Modebewust,
Ik heb ingelogd op mijn Paypal account en zie de melding staan dat het ook weer direct is terugeboekt.
Echter is het betreffende bedrag wel van mijn bankrekening afgeschreven.
Wordt het bedrag nu teruggeboekte op mijn Paypal account of op mijn gewone bankrekening?
Gr.
op 11-02-2012 10:25
Beste marcarjes, nee, heb nog geen nieuwe aankoop gedaan op ebay, ben nu beetje huiverig geworden...dus heb het nog niet weer geprobeerd....en beste renemxbox, als je hetzelfde hebt gehad, zoals ik al eerder bericht heb, log even in op je paypal account of je betaalde bedrag meteen terug is geboekt....dan is de aankoop dus niet door gegaan en als het is teruggeboekt, houdt er dan even rekening mee dat het nog aantal dagen duurt voordat het weer op je bankrekening staat...
op 11-02-2012 10:10
Ik heb exact hetzelfde probleem, wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?
op 11-02-2012 09:00
op 10-02-2012 18:51
Op mijn bankrekening is nu nog niks teruggestort, maar net bij inloggen van mijn Paypal account, zie ik nu wel op dezelfde dag teruggeboekt staan.....dus ik denk dat Paypal het wel meteen teruggeboekt zal hebben, het bedrag is misschien nu nog hangende, dus misschien duurt het dan nog een dag eerdat het weer op mijn bankrekening staat....dus als jij ook dat probleem hebt ondervonden net zoals ik, log dan even in op je Paypal account en kijk dan even of dat bedrag is teruggeboekt door Paypal........
op 10-02-2012 18:38