op 09-02-2012 21:42
Beste forumleden van Ebay,
hierbij het volgende: ik heb gisterenavond om 00.12 uur aankoop trachten te doen van objectummer: 190634205354, heb hiervoor alle stappen goed doorlopen tot aan betalen via paypal aan toe, maar toen na betaling kreeg ik meteen de melding van Ebay: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien,met foutcodenr: 50351.
Enfin omdat ik dacht dat het dus niet gelukt was, heb ik vervolgens om 00.18 weer zelfde aankoop gedaan en weer helemaal volledig doorlopen tot weer aan betalen aan toe, kreeg toen weer dezelfde melding van Ebaÿ: we kunnen je aanvraag nu niet voltooien.
Ik heb toen maar gedacht, dan probeer ik het morgen dan maar nog eens.
Maar toen heb ik wel paar minuten later via Paypal op mijn emailadres melding gekregen dat de 2 betalingen wel gelukt zijn aan de verkoper....
Wat nu te doen ? Op ebay is er nu nergens iets over mijn beiden dubbele aankopen helemaal niks terug te vinden, heb ook helemaal geen bericht van ebay gehad dat aankopen gelukt is/zijn.
Ik heb daarop wel meteen contact opgenomen met de Ebay customer service en de situatie uitgelegd, maar tot op heden nog geen antwoord van hun hierop ontvangen. Ik heb de verkoper ook inmiddels vanochtend vroeg mailtje gestuurd dat zij dus wel 2 betalingen heeft ontvangen van mij via paypal gisteren avond en dat ik op antwoord van Ebay aan het wachten ben. De verkoper heeft dus ook helemaal geen bericht gehad van mijn aankopen op het ebay en heeft nu wel met 2 betalingen van mij al binnen gekregen...
Kan ik nu nog iets meer doen om dit te kunnen oplossen ?......
op 24-02-2012 20:58
Dank je wel nog voor je reactie renemxbox, oke, bedrag blijft dus op je paypal account staat en ik heb inmiddels ook bericht van ebay ontvangen dat probleem nu opgelost zou moeten zijn.
Maar just to be in the safe side, toch voorlopig maar blijven kopen via ebay.com misschien.....
op 24-02-2012 00:51
Beste Modebewust,
Sorry voor het late antwoord. Het geld is teruggestort op mijn Paypal rekening niet op mijn betaalrekening bij de bank.
Dit wordt zover ik weet ook niet meer gedaan.
Wil je het terugboeken, dan kost het het vaste percentage waar we het al eerder over hebben gehad.
Ik heb inmiddels wel al een mail van Ebay gehad, dat het nu opgelost moet zijn.
Ik bestel voortaan gewoon via Ebay.com.
op 19-02-2012 13:09
Dus renemxbox, dus bij jou is wel het bedrag door paypal na 7 dagen teruggeboekt, nou, jammer genoeg bij mij niet hoor, staat sinds 9-02 nog steeds op mijn paypal account en wordt maar niet teruggeboekt...ik durf nu ook nog steeds niet weer iets te kopen op ebay, en zoals enschede39 goed opmerkt, wou dat ze eens iets laten horen ivm een oplossing hierover.....
op 18-02-2012 10:25
Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld dat men via omwegen een aankoop moet afronden! en eBay.nl laat het in alle toonaarden weer afweten, dit is helaas niet het enige probleem wat de laatste tijd de kop opsteekt op de NL ebay site ook het FB systeem hapert soms!
Hoe moeilijk kan het zijn om deze problemen aan te pakken? eBay verwijst naar PP en die verwijzen weer naar eBay! Hoewel het probleem selectief lijkt te zijn is het wel een vervelend probleem.
Een ander punt van kritiek richting eBay is dat men niet de moeite wil nemen hier te reageren, ik weet dat men meeleest want als er iets verkeerds gepost wordt, is dit in no-time verwijderd dus de censuur werkt wel!
Dus bij deze een oproep aan eBay! reageer eens op al die klachten van leden aangaande bovenstaande probleem en andere problemen, dit geldt voor dit forum maar ook voor het Antwoordcentrum.
Het is mooi dat andere leden proberen te helpen maar het houdt voor ons ook een keer op, en het is gewoon frustrerend dat eBay zich geheel afzijdig houdt, ik bedoel als men al eens reageert op een mailtje dan krijg je 9 van de 10 keer een voorgekauwd antwoord (het zou aan de cookies liggen enz enz) nou mijn koekjestrommel is leeg dus daar ligt het niet aan :^O
op 18-02-2012 09:47
Vandaag, het totale bedrag terug ontvangen.
Aankoop gedaan via Ebay.com, deze methode werkt bij mij gelukkig ook.
op 15-02-2012 13:26
Ik heb afgelopen vrijdag ook naar Ebay gemaild, helaas ook nog geen antwoord.
Zodra ik het geld van Paypal terug gestort heb gekregen, probeer ik de bestelling via Ebay.com te plaatsen.
Alvast bedankt voor deze mogelijke oplossing!
op 14-02-2012 13:48
ik heb vandaag nu 3e bericht van ebay ontvangen, ze wilden nu het objectnr. weten en het paypaltransactienummer, dat zal dus wel zijn om uit te zoeken waar de fout ligt, bij hun of bij paypal....
op 14-02-2012 07:22
op 13-02-2012 20:44
Ik heb met belangstelling dit forum gelezen.
Wat mij opvalt is dat de schuld bij Ebay ligt en niet bij Paypal daar gaat alles goed.
Ik heb meerdre aankopen gedaan, wat mis zijn gegaan zoals hier omschreven. De verkoper waar ik een bericht naar schreef hebben mij allemaal netjes geantwoord en weten jullie wie hier NIET ANTWOORD OP MIJN VRAGEN dat is EBAY zelf, dat is zeer klant onvriendelijk. Ik heb twee maal een vraag ingedient zoals het hoort maar ik krijg geen antwoord van EBAY.
Maar goed dat ik de tip lees en ga Ebay.com uit proberen.
Succes allemaal.
op 13-02-2012 10:36
He, da's een goede tip, hartelijk bedankt, ga het meteen vandaag proberen....bedankt voor deze oplossing....