Ik lees hier verschillende reacties. Kom echter mijn voorbeeld nog niet tegen.
Ik heb kort voor de kerstdagen een aanschaf gedaan in de States. Het verschuldigde bedrag heb ik overgemaakt met PayPal en kort daarop ontving ik een mailtje dat mijn pakket onderweg was. Het track & confirm nummer werd ook meegezonden.
Als ik het nummer invoer krijg ik de volgende melding;
Detailed Results:
Arrived Abroad, January 04, 2010, 4:16 pm, NETHERLANDS ANTILLES
International Dispatch, December 31, 2009, 4:34 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, December 29, 2009
Het feit dat er Netherlands Antilles staat baart mij zorgen. Ik ben niet gelijk een pieper, maar ben wel aktie gaan ondernemen. Eerst maar eens de TNT in Zwolle gebeld met de vraag wat ik kan doen. Deze gaf inderdaad aan dat aan de hand van mijn nummer het pakket (groot) in de Antillen ligt. Ze adviseerde mij om nog even een week geduld te hebben totdat de info up-to-date is gemaakt. Ze gaf ook aan (dat als het goed is) het pakket opnieuw in het sorteerproces wordt opgenomen omdat het immers niet bestelbaar zou zijn of dat een goochemerd op de Antillen in de gaten zou hebben dat er iets niet in orde was. Het zou dus nog goed kunnen komen.
Daarna USPS customer affairs gebeld in Amerika. De dame in kwestie kon zien dat het pakketje in Arizona was aangeboden, maar zei dat ik niets kon doen. De verkoper moest zelf contact opnemen met hun. Een e-mail gestuurd aan dezelfde organisatie leverde een soortgelijke reactie op;
Dear Customer,
Thank you for contacting the United States Postal Service.
Please know the exchange of international mail is governed by the Convention of the Universal Postal Union (UPU) and the Postal Parcels Agreement, to which all member countries are signatories. The Convention and the Agreement set forth the methods of exchange, the inquiry procedures, the limits of liability, the determination of responsibility, and the payment of indemnity for international mail articles.
Per UPU regulations, inquiries on articles mailed to international destinations may be filed by the sender or the addressee with their own postal administrations. To file an inquiry on an article mailed from the United States, you may contact the sender and ask them to file an inquiry with us (United States Postal Service) or you may contact your postal administration to file an inquiry.
Thank you for the opportunity to address this matter with you.
Ik heb daarna de verkoper benaderd of hij zo vriendelijk zou willen zijn om actie te gaan ondernemen. Deze gaf aan dat te zullen doen en vermoedt zelf dat het pakket of terug naar hem komt of alsnog naar mij toe komt.
Wie heeft al eens eerder van een dergelijke situatie gehoord?
Nogmaals ........... ik maak me (nog) niet druk en hoop nog steeds op een goede afwikkeling. Blijkbaar zal ik gewoon nog even geduld moeten hebben.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.