Ik weet hoe het werkt
😉
Wie het depot in eigendom heeft durf ik niet te zeggen. Het zal wel van TNT zijn, die doet tenslotte de inklaringen. De douane zit er naast, neem ik aan. Voor de hulp en voor het in de gaten houden van dat douane-depot?
Je moet je voorstellen dat daar niet 3 pakjes maar maar liefs duizenden en duizenden zendingen zitten vanuit de hele wereld voor particulieren en bedrijven. Dat handel je niet in 1 dag af. Voor zover ik weet hebben ze geen batterij aan personeel.
Ik blijf erbij dat je gewoon geduld moet hebben. Ik heb zo'n 3 jaar ervaring met het in Nederland ontvangen van pakketten van buiten de EU. Soms was het er binnen 1 week, soms duurde het ook 3 weken, of zelfs 4.
Sommige lullige dingetjes die net boven de 20 euro zitten werden onderschept en moest ik daarvoer invoerkosten betalen, sommige immense pakketten vol met weet ik het wat en met een frankering van al $ 100 werden met een lach en met een "vrij van invoer" stempel afgeleverd.
De logica? Geen idee. Zelfs mijn eigen postbesteller van TNT verbaast zich erover dat hij nauwelijks bij mij hoeft af te rekenen. Misschien is toch die big brother watching us?
Ik heb geen idee wat je zou moeten betalen want ik weet niet wat je hebt gekocht, wat de prijs was en wat de verzendkosten waren? Ik ben niet zo'n held in die berekeningen. PeterInWonderland is de deskundige :)