annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten

Liever lui dan moe zeker :^O. Op de Paypal website staat gewoon een valuta calculator waarmee je vantevoren zelf kan uitrekenen wat de euro prijs wordt.


Ten tweede is het uiteindelijk totaal ook afhankelijk van welke verzenddienst en methode gebruikt wordt om maar niet te spreken van allerlei TARIF codes/goederen categorieen maar als je voor jezelf gewoon 21% + 13 euro inklaring voorrekent zit je toch wel aardig in de buurt. Of is dat soms een te moeilijk rekensom?

Bericht 21 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

het_regent
Community-lid

Het drempelbedrag waarover btw wordt geheven is 22 euro. Dit shirt inclusief verzending blijft daar dan onder, dus geen kosten. Soms verricht postnl de inklaring foutief, dan bent u de kosten die zij rekenen (13 euro) altijd kwijt maar na bezwaar krijgt u het teveel betaalde terug.

Bericht 22 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

evelineos
Community-lid

Ik wil een t-shirt bestellen uit Amerika en het t-shirt kost 24,99 dollar. Er staat bij free shipping.


 


Klopt het dat er nog 22 euro bijkomt aan extra kosten van TNT bijvoorbeeld?


 


Ik vind het dan wel een erg duur fan t-shirt worden!

Bericht 23 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

het_regent
Community-lid

Als je PayPal via een creditcard betaalt heb je wel de mogelijkheid de omrekening via PayPal te vermijden en de betere koers van de creditcard toe te passen. Je moet dat dan wel steeds bij elke betaling opnieuw weer veranderen.

Bericht 24 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

baymeow
Community-lid

Men kan bij ebay best een indicatie geven wat de extra kosten BEHOREN te zijn, als men hier althans wil doen alsof het allemaal wettig is, wat ik trouwens betwijfel.


Waarom zou je als ebay op prijs gaan sorteren als toch geheel onduidelijk is wat de extra kosten zijn, per douane-ambtenaar en per transportbedrijf en per artikelsoort. Lekker vaag allemaal! Volkomen uit de tijd, dit soort gesjoemel. Moet je eens mee proberen aan te komen als je IN NL iets via de tweakers pricewatch besteld, dan lig je er als online shop meteen helemaal uit en kun je je faillissement vast gaan tekenen.


 


Oh en Paypal, alsjeblieft, wat een oplichtersbende is dat zeg. Pas HUN werkelijke koers-omrekening vermelden als je jezelf reeds verplicht hebt tot betalen. Zo kan ik het ook.

Bericht 25 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

het_regent
Community-lid

Het klopt dat de inklaring een tombola is waarvan nooit precies van te voren kan worden vastgesteld wat de uitkomst zal zijn. Er is een verschil in de behandeling van verschillende soorten post, sommige worden altijd gecontroleerd, andere weer niet. Dan worden er vaak fouten gemaakt in de classificering van het product, dit ook omdat de omschrijving op de formulieren niet duidelijk of zelfs achterwege is. Dat er niets betaald hoeft te worden als er niets aangegeven wordt is een open deur. Ook de typering als gift zal niet altijd werken.


Dat eBay hier buiten staat moge duidelijk zijn, men vermeldt tenslotte ook niet de extra kosten  voor de valuta omrekening als er met PayPal betaald wordt.


 

Bericht 26 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

baymeow
Community-lid

"de site van de douane". Yeah, right. Heb je een URL?


 


Wat ik niet begrijp is waarom ebay de kosten voor invoer niet meteen vermeld. Als dat toch een bekend iets is, net als de koers naar Euro to, die er ook bij staat, dan begint het onderhand een waardeloos handelsmedium voor mij te worden;


Ik ga natuurlijk nooit meer iets uit een buitenland kopen als de extra kosten een soort gigantische gok zijn afhankelijk van hoe de pet staat bij die jaloerse nederlandse douane-boys of transport-clubjes die dat geld volgens mij allemaal heel leuk achteroverdrukken (zwart) omdat ze het ook nog eens graag cash willen hebben aan de deur (al een paar keer meegemaakt).


 


Een beetje net zoiets als "techniekkosten" bij de tandarts. Kunnen ze zelf wat leuks van maken door stiekem op te zoeken wat de gangbare winkelprijs van het gekochte artikel in NL is, en het verschil lekker in eigen zak steken. Ik geloof er niets van dat dit op officiele basis plaatsvindt, dat het wettig is, of dat het 'moet'. Als ik op reis elders iets koop, dan maakt men er ook geen punt van als ik dat meeneem naar huis toe. Ik heb nog NOOIT iets hoeven betalen bij binnenkomst in NL.


Als men werkelijk iets als invoerrechten serieus wil kunnen behandelen, dan moet het consequent gebeuren, duidelijk zijn, transparant worden doorgegeven aan buitenlandse verkopers, en dan kan ebay deze kosten er keurig netjes BIJ vermelden zoals dat op iedere normale online winkel hoort, zodat je de werkelijke sortering kunt maken op basis van ALLE kosten bij aankoop van een artikel.

Bericht 27 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

abeldoorn
Community-lid

kijk eens op de site van de douane, kan je het zo allemaal terug vinden

Bericht 28 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

basvlug
Community-lid

Ik kom trouwens uit op €313,- Kan dit kloppen?


 


http://www.invoercalculator.nl

Bericht 29 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

basvlug
Community-lid

Ik heb een bieding lopen voor een horloge. Deze is in US dollars, maar komt uit Canada. Wat moet ik uiteindelijk betalen als ik hem voor 250 dollar 'win'?


 


Horloge $250,-


Verzenden $59,-


 


Alvast hartelijk dank voor een antwoord!


 


Gr Bas

Bericht 30 van 804
laatste antwoord