"de site van de douane". Yeah, right. Heb je een URL?

Wat ik niet begrijp is waarom ebay de kosten voor invoer niet meteen vermeld. Als dat toch een bekend iets is, net als de koers naar Euro to, die er ook bij staat, dan begint het onderhand een waardeloos handelsmedium voor mij te worden;

Ik ga natuurlijk nooit meer iets uit een buitenland kopen als de extra kosten een soort gigantische gok zijn afhankelijk van hoe de pet staat bij die jaloerse nederlandse douane-boys of transport-clubjes die dat geld volgens mij allemaal heel leuk achteroverdrukken (zwart) omdat ze het ook nog eens graag cash willen hebben aan de deur (al een paar keer meegemaakt).

Een beetje net zoiets als "techniekkosten" bij de tandarts. Kunnen ze zelf wat leuks van maken door stiekem op te zoeken wat de gangbare winkelprijs van het gekochte artikel in NL is, en het verschil lekker in eigen zak steken. Ik geloof er niets van dat dit op officiele basis plaatsvindt, dat het wettig is, of dat het 'moet'. Als ik op reis elders iets koop, dan maakt men er ook geen punt van als ik dat meeneem naar huis toe. Ik heb nog NOOIT iets hoeven betalen bij binnenkomst in NL.

Als men werkelijk iets als invoerrechten serieus wil kunnen behandelen, dan moet het consequent gebeuren, duidelijk zijn, transparant worden doorgegeven aan buitenlandse verkopers, en dan kan ebay deze kosten er keurig netjes BIJ vermelden zoals dat op iedere normale online winkel hoort, zodat je de werkelijke sortering kunt maken op basis van ALLE kosten bij aankoop van een artikel.