annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Kun je vertellen welke TARIC-codes de douane gehanteerd heeft?
Bericht 711 van 804
laatste antwoord

Weet iemand of voor de invoerrechten op kleding altijd 12% wordt gehanteerd?

Ik heb nl de vreemde ervaring dat mijn zending via UPS flink goedkoper is dan de zending via TNT.

Twee keer dezelfde afzender (victoria secret USA, kleding)

Bij UPS de volgende berekening;

waarde 364 euro
invoerrecht 11,76
btw 78,66
totaal betaald 100,42

TNT waarde 113 dollar (euro vandaag 72,-)
te betalen 45,-

Via tnt kost het me dus meer dan 50% terwijl dat bij UPS heel anders ligt. Hoe kan dit dan?
Ups was nl met 2 dagen binnen, op tnt en douane heb ik ruim 3 weken moeten wachten.

Foutje van ups in dit geval?
Bericht 712 van 804
laatste antwoord

ok thanks, ik wacht wel tot maandag en dan bel ik wel
Bericht 713 van 804
laatste antwoord

Ten eerste de douane werkt wel degelijk in het weekend; sommige kantoren zijn dag en nacht open.
Het zou ook niet best zijn dat ze in het weekend gesloten zouden zijn want dan stond alles stil.
Op je laatste vraag is geen zinnig antwoord te geven

Photobucket
Bericht 714 van 804
laatste antwoord

zoals ik al eerder zei, ik bestel vaker schoenen en dit is de eerste keer dat ze 'onderschept' zijn

oftewel: drie keer heb ik dus geen invoerrechten hoeven betalen (eerdere paketten/verzendingen), deze keer helaas dus wel

maar je weet toevallig niet hoe lang zoiets ongeveer duurt??
Bericht 715 van 804
laatste antwoord

ik moet nu 1 keer dokken voor 4 paar schoenen dus per paar zijn de kosten toch laag

Die redenering snap ik niet. Je betaalt een percentage, dus hoe meer schoenen, hoe meer je moet betalen.
Bericht 716 van 804
laatste antwoord

heb dus ook schoenen besteld, ik doe dit wel vaker, mijn pakket is nu ook voor het eerst 'onderschept', dat ik nu moet betalen begrijp ik ook wel, maakt ook niet zoveel uit want ik moet nu 1 keer dokken voor 4 paar schoenen dus per paar zijn de kosten toch laag 🙂

heb alleen een vraagje, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat je de spullen thuis gestuurd krijgt? ze liggen nu al de hele werkweek bij de douane
bellen heb ik net al geprobeerd maar ze zijn al dicht en werken niet in het weekend
iemand iets soortgelijks meegemaakt?? en hoe lang duurde het dan?
Bericht 717 van 804
laatste antwoord

Wat je ook met de verkopper afspreekt: het is de douane die bepaalt of je wel of geen invoerrechten etc. moet betalen.
Laat gewoon de eBay/Paypal nota meesturen, dat voorkomt gezeur en problemen.
De verkoper vragen om andere gegevens te verstrekken is vragen om hem een strafbaar feit te laten plegen. De meeste amerikanen zijn daar niet zo blij mee ....

Cor

Cor

Bericht 718 van 804
laatste antwoord

Ik laat een min of meer kapotte elektrische gitaar opsturen uit de USA, die ik kan gaan gebruiken voor onderdelen en/of opknappen.
Hoe vermijd ik nou discussies over de werkelijke waarde van die zending? Ik kan de verkoper vragen er $100 op te zetten, maar dan kan een douanepief net zo makkelijk beweren dat het instrument $1000 waard is.
Het is een onbekend merk (dus geen zogeheten vintage gitaar) en zo'n beetje 'wat de gek (ik dus) ervoor geeft' en ik wil niet met enorme naheffingen komen te zitten. En zijn er manieren om de afspraken die ik er van te voren over maak vast te leggen, zodat niet opeens een ander regime geldt als de gitaar werkelijk wordt ingeklaard?
Bericht 719 van 804
laatste antwoord

Als je een CVO hebt geef ik je een grote kans van slagen

Photobucket
Bericht 720 van 804
laatste antwoord