Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.
Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.
invoerrechten betaal je alleen als het het land in komt,
wat je er daarna mee doet heeft daar niets meer mee te maken...
alleen om het hier neer te zetten dat je gaat inkopen om te verkopen is niet zo handig..dan ben je volgens de
belastingdienst geen particuliertje meer die zijn zolder opruimt en loop je risico dat je belasting moet betalen, zoals elke ondernemer.
Ik heb een vraag over internationaal kopen.
Ik ben particulier en sta niet ingeschreven bij de KvK.
De volgende situatie doet zich voor:
Ik koop 50 items bij verschillende aanbieders (buiten de EU) op Ebay. Gemiddelde prijs per stuk = 10 euro.
De items worden PER STUK naar mij toegestuurd, zonder verzendkosten. (de waarde per postpakketje zit op deze manier onder de douane-belasting-vrijgestelde waarde van 22 euro)
Ik verkoop deze items daarna voor 20 euro per stuk op nederlandse veilingsites als marktplaats en ebay.
In dit voorbeeld heb ik dus:
Totale inkoopprijs: 500 euro
Totale verkoopprijs: 1000 euro
1) Hoe zit het met de invoerrechten, moet ik die nu wel of niet betalen?
2) Hoe zit het met btw en belasting die ik moet betalen?
3) Is het verstandig mij in te laten schrijven bij KvK?
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Bedankt alvast!
Na veel zoeken heb ik begrepen dat je het beste met de USPS kan ontvangen.Een waarde zetten van onder de 50USD zetten, en Gift erop markeren.
Als je dit doet dan hoef je geen duane te betalen?
Klopt dit?