annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

CATFIGHT!

KOOPJEMUTS vs. SCHUIMMUTS

:-p

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 411 van 804
laatste antwoord

nee jij bent een lieverdje...gezien je feedback

mensen zoals jij verpesten de lol van ebay...

zorg eerst eens goed voor je eigen klanten voor je je met andere zaken bemoeid
Bericht 412 van 804
laatste antwoord

SCHUIMMUTS!
Bericht 413 van 804
laatste antwoord

nogmaals, dan had de verkoper er niet mee moeten instemmen en meteen moeten zeggen dat ze er niet aan wil meewerken...en aangezien ze heeft gezegd het altijd te doen heeft ze blijkbaar weinig moeite met "de wet overtreden"....iets toezeggen en niet nakomen, dat is pas min zoals je dat zo mooi zegt

dat is hetzelfde als jij iets koopt en afspreekt dat de verzendkosten 10,00 zijn en er op je factuur opeens 20,00 staat...en als je daar iets van zegt JIJ het gedaan hebt...je gaat ervan uit dat je kunt rekenen op iets als je dat afspreekt en schriftelijk vastlegd

maar ja, zoals meestal, degene met de grootste wint
Bericht 414 van 804
laatste antwoord

ik verzoek nooit tot het aangeven van lagere waardes op douaneformulieren voor ebay aankopen

je schijnt niet te begrijpen dat de verkoper je een gunst verleent als hij wel een lagere waarde aangeeft, ik vind het persoonlijk nogal min om op de verkoper af te geven als hij dat dan vergeet, ook gezien het feit dat hij daarmee de wet zou overtreden

als je geen belasting wil betalen kan je a) emigreren, b) alleen binnen de eu kopen, dan zit de btw al bij de prijs ingerekend
Bericht 415 van 804
laatste antwoord

dus met andere woorden, een verkoper kan maar doen wat hij of zij wil en een koper moet dat allemaal maar slikken...lijkt me niet echt eerlijk he...maar misschien moet je het zelf een keer meegemaakt hebben voor je snapt hoe het voelt
Bericht 416 van 804
laatste antwoord

je bent pas gerapporteerd nadat je het nodig vond de verkoper ermee te "confronteren" en er meerdere keren over te mailen.....
Bericht 417 van 804
laatste antwoord

Wat ik irritant vind is dat deze verkoper mij heeft gerapporteerd. Dat het niet is gelopen zoals ik had gehoopt is jammer, maar de verkoper zegt toe, óók dat ze het altijd doet, en dan wordt ik door haar gerapporteerd als zij vergeet onze afspraak na te komen.
Bericht 418 van 804
laatste antwoord

Je vraagt de verkoper om een overtreding te begaan, in de VS is het een "criminal offence" om aan zoiets mee te werken.
Jaja....daar zijn ze niet mals 😉
Bericht 419 van 804
laatste antwoord

als je zut koopt van buiten de eu moet je boven bepaalde waardes btw, invoerrechten en invoerkosten betalen, als je dat niet wilt, of dat niet binnen het budget past is het verstandiger om alleen binnen de eu te kopen

als je er af en toe tussendoor glipt bij de douane is dat mooi meegenomen, maar je kan er niet vanuit gaan, ongeacht wat er door de verzender aangegeven wordt
Bericht 420 van 804
laatste antwoord