annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Bedankt voor je info Piw!
Had ze vanmorgen gebeld...het zou op 50 euro uitkomen...
Wel tegenvaller,maar anderzijds,ieder die weet dat er een kans op bestaat.
Ik ga ze woensdag ophalen,vrije dag (zaterdags zijn ze gesloten)het zijn toch summershoes ha.ha
Bericht 721 van 804
laatste antwoord

Precies niet, wel ongeveer:

210 dollar zal zo'n 145-150 euro zijn geweest bij PayPal.
Over dat bedrag betaal je 17% douanerecht (voor schoenen), dus ca. 25 euro.
Over de waarde plus DR komt nog eens 19% BTW, rond de 33 euro dus.
En TNT Post wil dan nog eens 16,75 hebben voor de inklaring.
Je zult dus tegen de 75 euro aan de postbode moeten bijbetalen.

Ik wist trouwens niet dat de post zoveel service biedt (betalingsbewijs ophalen).
Bericht 722 van 804
laatste antwoord

Kreeg vandaag brief van de TNT binnen met inklaringsformulier,maw ik heb 2 paar shoes(in 1 box)besteld via e-bay,betaald met Paypal totaal $210
Verkoper heeft gift ingevuld en bedrag shoes lager $40 ingevuld en postage $37,34.
Nu wil TNT dat ik betalingsbewijs laat zien van die aankopen (paypal).
Ik kan het ook ophalen na telefonische afspraak.
Wie kan mij precoes vertellen wat mij te wachten staat?
Hoeveel aan inklaringskosten?
Heb vaker aankopen vanuit USA gedaan,nooit eerdere problemen.
Alvast bedankt voor een reactie1
Bericht 723 van 804
laatste antwoord

#64 "Alleen kan ik zoiets bij kleding niet vinden. Als je iets specifieker kunt zijn wat voor kleding kan ik het misschien nakijken"

Het ging in mijn geval om fleece truien, op de uitnodiging tot betaling van de douane staat goederencode 6110 20 91. Ik heb ze besteld bij Abercrombie in Amerika, maar het land van oorsprong is China (daar laat Abercrombie ze maken). Als ik op de TARIC site bij deze goederencode US selecteer als land van oorsprong krijg ik 12% en 15%, bij China alleen 12%

Ik had al eerder truien bij Abercrombie besteld, toen heeft de douane wel het juiste land van oorsprong gebruikt en hoefde ik die 15% extra niet te betalen. Ik heb nu een bezwaarschrift ingediend tegen de uitnodiging tot betaling waarop US als land van oorsprong staat. Abercrombie doet bij al haar zendingen een Certificate of Origin dus die heb ik erbij gedaan als bewijs. Ben benieuwd of de douane de aangifte zal herzien.
Bericht 724 van 804
laatste antwoord

Ik heb ook nog iets waar je op moet letten, ik heb dat nu al een paar keer gehad.

Voorbeeld.

Ik koop voor $50,00 en heb $22,00 verzendkosten.

Staat er keurig op het papiertje ingevuld:
valeu $50,00 en er staat ook nog ergens totale waarde en daar vullen ze keurig in $77,00

Wat doet de duane nu die rekenen waarde $77,00 en dan nog een keer die $ 22,00 verzkosten.
Het duurde even voordat ik dit doorhad, goed in de gaten houden dus!!!
Bericht 725 van 804
laatste antwoord

#77: gift help niet ? Je kunt gelijk hebben, weet ik niet.

Was als objectlocatie het Verenigd Koninkrijk genoemd ?
Dan lijkt het me de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Maar ja, het is geen rechtvaardige wereld. Als je zou willen, zou je de goederen van de douane kunnen accepteren en bij Paypal (als je met Paypal betaald hebt) een claim kunnen indienen wegens 'object niet ontvangen'. Ik zeg niet dat dat legaal of ethisch is, maar het kan ...

In jouw situatie (aannname: objectlocatie was Verenigd Koninkrijk) lijkt terugsturen geen gunstige optie.

En voor rechtvaardigheid moet je niet bij Paypal/Ebay zijn.
Bericht 726 van 804
laatste antwoord

Bedankt voor de reacties,

Ik heb een mailtje gestuurd. Uiteraard heeft hij nog nooit problemen gehad want hij stuurt het op als een gift met een waarde van $ 49. Ik zal hem nog wel mailen dat dat geen zin heeft.
Hij geeft me de mogelijkheid om het horloge terug te sturen. Is een optie maar dan heb ik nog niets.
Bericht 727 van 804
laatste antwoord

zie de andere discussie, even de verkoper mailen hoe hij dit met je denkt op te lossen

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 728 van 804
laatste antwoord

Moet ik nu ook invoerechten enz betalen

Ja, want je voert in van buiten de EU.

Cor

Cor

Bericht 729 van 804
laatste antwoord

Ik heb een andere vraag.

Ik koop een horloge in Engeland en betaal met pay pal in engelse ponden. Wat blijkt, het horloge wordt vanuit Amerika verzonden en ligt nu bij de douane. Moet ik nu ook invoerechten enz betalen?
Bericht 730 van 804
laatste antwoord