Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.
Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.
gaat niet alléén om het bedrag, ook principe, afspraak is afspaak...buiten dat, jij kunt niet in mijn portemonnee kijken, ik probeer juist leuke dingen voor weinig te kopen en dan is iedere euro veel
zulke gigantische aankopen heb je niet gedaan, dus invoerrechten betaal je sowieso niet..alleen de btw
wanneer je aankopen boven de 22 euro waren (excl.verzendkosten)
Tja...als zij had geweigerd had ik niet geboden. Dus je kunt ook zeggen dat ze mij dit heeft toegezegd om mij te laten bieden om daarna niet te doen wat ze heeft beloofd. En jij vind dat ik zo iemand daar dan niet op mag aanspreken? Dus met andere woorden, de verkoper mag doen wat ze wil en de koper moet dat maar slikken? Lijkt mij erg oneerlijk. Ze heeft in een mail gezegd dat ze dit bij alle verkopen doet dus is zij net zo goed fout. Ik ga ervan uit dat afspraak afspraak is.
de vraag is meer wie is er hier nu fout...de verkoper die
het juiste bedrag heeft neergezet..of de koper die belasting wil ontduiken.
dat de verkoper toegezegd heeft dat ze een lager bedrag zou neerzetten en het toen vergeten heeft is jammer voor jou, maar ze had het ook meteen kunnen weigeren, om haar
daarna er dan mee te gaan confronteren en lastig te vallen vind ik meer dan schandelijk...je hebt zelf geboden, dan had je dat niet moeten doen.
Ik heb onlangs iets gekocht in de US en op advies van een vriendin gevraagd of het bedrag laag gehouden kon worden ivm invoerrechten. De verkoper heeft dat toegezegd. Nu kwam het pakje binnen met het aankoop bedrag op het formulier waardoor ik toch extra invoerrechten moest betalen. Ik heb de verkoper daarmee geconfronteerd. Ze gaf toe een fout gemaakt te hebben. Toen ik daarop terug mailde en kreeg terug dat ik moet stoppen met hierover mailen anders zou ze mij rapporteren. Ik heb terug gemaild dat ik erg teleurgesteld ben. Een dag later kreeg ik een mail van Ebay dat ik gerapporteerd ben voor douane fraude! Ik ben hier zo boos over! Kan een verkoper hier nu zomaar mee wegkomen? Ik een rood kruis achter mijn naam terwijl ik per mail bewijs heb dat zij heeft toegestemd? Wat is jullie mening...?