Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.
Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.
Ze zijn allebei veel te duur omdat je in beide gevallen geen eifoon krijgt maar wel je geld kwijt bent.
Koop die rommel toch in de winkel zodat je ziet wat je krijgt en er zelf bij bent DAT je wat krijgt.
Naar schatting 99% van de aanbiedingen eifoons en dergelijke objecten op eBay zijn van oplichters die helemaal niets te verkopen hebben. Dat dit lucratief is, mag blijken uit het feit dat ze ze nog steeds aanbieden.
Sorry als een vergelijkbare vraag al heel vaak gevraagd is, dit is mijn eerste post hier.
Het is een simpele vraag (hoop ik) over wat het goedkoopste is van de twee volgende situaties;
A - Koop een iphone uit Amerika (geen EU land) voor 500 euro inclusief verzendkosten.
B - Koop een iphone uit Engeland (EU land) voor 600 euro inclusief verzendkosten.
Volgens mij zou situatie B goedkoper zijn ivm geen kosten betalen omdat het een EU land is, maar dit weet ik niet zeker. Ik zou graag een reactie hierop krijgen.
Nou dan ben ik blij dat ik er maar 10 heb. Kan ik ze eerst uitproberen. Ik vind het nogal ingewikkeld dat ebay. Maar wil het graag 'onder de knie krijgen'. Want voor dit soort maskers betaal je in Nederland 4 euro ex. BTW. Dus het is wel de moeite waard als het kwaliteit is.
ze heeft ruim 900 van die advertenties staan, per 100 voor
1,17 euro, verzendkosten 135 euro...
wacht die 10 eerst maar eens af...wie weet wat voor troep
het is.
Het is mijn eerste keer op ebay, en ik snap het nog niet allemaal zo goed. Ik wilde 100 gezichtsmaskers kopen, en vroeg wat de prijs zou zijn. Ze zou het als cadeau versturen om zo de douane te omzeilen, anders kwamen er douanekosten bij.
Haar antwoord was:
the cost for 100p of collagen facial mask ship to the Netherland as:
mask GBP$0.78 x 100=78
shippment GBP$38
total: GBP$78+ GBP$38=GBP$116
Dus ik ging uit van 116 dollar. Bleken het britse ponden te zijn en moest ik ineens 185 usa dollars betalen. Ik ben daar niet mee accoord gegaan, maar ik begreep niets van de mailwisseling. En vraag me af klopte dit wel?
Ik had een bod geplaatst op een advertentie van haar voor 10 gezichtsmaskers, daar moest ik 14 dollar voor betalen. Ik mailde haar toen dat ik er zeker 100 wilde afnemen (heb een salon) En toen waren het ineens britse ponden?? Kan iemand uitleggen hoe dit zit, want ik heb er niet veel van begrepen.