Vraagje, tot nu toe heb ik altijd geluk gehad met mijn pakketjes uit het buitenland, maar helaas gaat dat deze keer niet op.
Ik controleerde zojuist een pakketje dat ik via ebay, vanuit Korea heb gekocht, mp3 speler, waarde 380 dollar, free shipping.
Nu zag ik het volgende bij mijn track & trace nummer staan:
Customs retention reason : High-value goods - Official customs declaration required
Wat houd dit precies in? Dat ik een brief kan verwachten waarin ze een betalingsbewijs willen en dat ik tot die tijd het pakketje niet thuis gestuurd krijg? Of dat ze zelf nog de waarde aan het inschatten zijn en het dan versturen, zonder dat ik iets hoef te doen?
Verder heeft de verkoper het pakketje als gift verstuurd met als waarde 120 dollar erop gezet, waar ik net achter ben gekomen. Stel dat ik een paypal bewijs moet sturen, wat voor consequenties heeft dat als de bedragen niet overeenkomen?
En mijn laatste vraagjes, aan wat voor een bedrag moet ik denken dat ik straks moet betalen? En moet ik dit aan de deur betalen of is er ook een kans dat ik de rekening gewoon thuis gestuurd krijg?
Alvast bedankt voor de antwoorden!