annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Ik heb schoenen gekocht in amerika, via pickyourshoes
maar ik las hier net dat als je product ZONDER verzend kosten onder de 150 euro is, dat je dan geen douanerechten hoeft te betalen.

Klopt dit?
Bericht 451 van 804
laatste antwoord

Ga er maar van uit dat je een ebay- of paypal bewijs op moet sturen en dat je aan de hand daarvan moet betalen.
De douane trapt niet in het "gift verhaal".
Op de site van de douane kun je precies de tarieven vinden en uitrekenen wat je moet betalen. Aan de bezorger die het komt afleveren. Contant, het liefst met gepast geld.

Het zgn. "geluk" hebben bij de douane komt bijna niet meer voor.
Bericht 452 van 804
laatste antwoord

ik denk dat de douane de waarde gaat bepalen, als er gift
op staat kunnen ze moeilijk om een rekening gaan vragen,
die heb je immers niet, het is een cadeautje.

je krijgt vanzelf wel bericht of het pakketje met de rekening.

dromen

dromen
Bericht 453 van 804
laatste antwoord

Vraagje, tot nu toe heb ik altijd geluk gehad met mijn pakketjes uit het buitenland, maar helaas gaat dat deze keer niet op.
Ik controleerde zojuist een pakketje dat ik via ebay, vanuit Korea heb gekocht, mp3 speler, waarde 380 dollar, free shipping.

Nu zag ik het volgende bij mijn track & trace nummer staan:

Customs retention reason : High-value goods - Official customs declaration required

Wat houd dit precies in? Dat ik een brief kan verwachten waarin ze een betalingsbewijs willen en dat ik tot die tijd het pakketje niet thuis gestuurd krijg? Of dat ze zelf nog de waarde aan het inschatten zijn en het dan versturen, zonder dat ik iets hoef te doen?

Verder heeft de verkoper het pakketje als gift verstuurd met als waarde 120 dollar erop gezet, waar ik net achter ben gekomen. Stel dat ik een paypal bewijs moet sturen, wat voor consequenties heeft dat als de bedragen niet overeenkomen?

En mijn laatste vraagjes, aan wat voor een bedrag moet ik denken dat ik straks moet betalen? En moet ik dit aan de deur betalen of is er ook een kans dat ik de rekening gewoon thuis gestuurd krijg?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Bericht 454 van 804
laatste antwoord

wanneer ze gelijktijdig bij de douane zijn aangekomen wel,
als er slechts 1 pakket ligt zou ik niet de hele waarde opgeven, want wanneer volgende week dan dat andere pakket komt krijg je hetzelfde verhaal.

informeren om welk pakket het gaat bij de douane en om het aantal pakketten.

dromen

dromen
Bericht 455 van 804
laatste antwoord

dus ik moet over 2 pakketen de volle 165 euro invoerrechten e.d. betalen?
Bericht 456 van 804
laatste antwoord

Pakketten zijn samen één aankoop ---> Betalen!

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 457 van 804
laatste antwoord

oke nu zie ik dat de order van €165,- (free shipping)
in 2 pakketen verstuurd wordt.

op het eerste pakket stond dat de waarde €165,- is maar het moet echter de helf zijn omdat dit het totaalbedrag van de 2 pakketen moet zijn

iemand enig idee hoe dat zit?
Bericht 458 van 804
laatste antwoord

ik zie het al in je vraag staan...aankopen zonder verzendkosten onder de 150 euro hoef je geen invoerrechten te betalen, dus alleen de BTW en de kosten
van het postbedrijf, dat is verschillend, geloof bij tnt
12,50

dromen

dromen
Bericht 459 van 804
laatste antwoord

is dat bedrag van 165 euro inclusief de verzendkosten of zonder? dat maakt nl. nogal uit.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html

dromen

dromen
Bericht 460 van 804
laatste antwoord