annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Re: Invoerrechten en -plichten

Goedendag,

 

Ik had even een vraagje en PostNL, eBay en de verzender kunnen mij tot nu toe niet een duidelijk antwoord hierin geven.

 

Ik heb laatst een en ander besteld via eBay. (kosten 80+40 dollar dus totaal 120 dollar)

De verzender geeft in zijn voorwaarden aan dat hij het via Global Shipping verzend en er dus geen extra kosten bij komen.


Daarnaast heb ik dus bij het betalen van het product reeds de "import charges" betaald.

 

Klopt het dat ik dan alsnog kosten kan krijgen van PostNL?

In dit geval moest ik inklaringskosten en BTW betalen, terwijl ik toch ook bij aanschaf al "import charges" had betaald.

Zijn dit 2 verschillende dingen en klopt het dus wanneer je iets boven de 22 of 25 euro aanschaft je altijd dubbel moet betalen; namelijk "import charges" aan de verkoper/ebay en inklaringskosten en BTW aan PostNL/vervoerder.

 

In hoeverre is de opmerking "no additional charges" welke wordt vermeld bij het Global Shipping program dan nog iets waard?

 

Daarnaast nog een andere vraag:

In hoeverre is het (met het oog op bovenstaande) van belang dat de verzendkosten en importkosten gesplitst zijn op de rekening?

Want bij het aanschaffen van een los product is de factuur nl opgesplitst in: Product-, verzend- en importkosten, bij een gecombineerde rekening (omdat je meerdere producten bij 1 verkoper koopt) is dit niet het geval. In dit laatste geval is op de factuur alleen een splitsing zichtbaar tussen de productkosten en de verzend-/verwerkingskosten

 

 

alvast bedankt voor het antwoord.

 

 

Bericht 11 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

by the way if I visit germany for some cheap gas well not anymore nowadays the war in iran is not broken out yet but euhhhhh let's say I would fill my car up again with GERMAN fuel, just 20 km from here ... why is it that the TAX service is not claiming money for the filled up car I have ??? huh ???? are we measuring with hundreds and hundreds of different measures on this planet because I am stunned !!!!!! when I go to berlin just to have some fun to buy some clothes do I have to pay taxes as well over those items when I am back in Holland ???/ NO I don't so why would I pay taxes for an item being MADE in the US ...... not in HOLLAND, and what has been payed ALREADY ?????? please someone because this makes my hair grey !!!!

Bericht 12 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

This is a question for everybody, if the taxes are ALready been payed by the person who is putting the item for sale how come international buyers have to pay taxes as well ???? this is a tax fraude from the end of the tax service themselfs it is about 21 percent in my country : the Netherlands and I was wondering : has it always been like this ? I CANNOT believe that !!!! this is just pocket filling over the backs of the consumers !!! If I buy a item NOT being made OR SOLD on DUTCH soil..... why would I pay taxes over it ???? anyone ? I mean I spend hours and hours and hours to find lawful way but guys come on..... this is a sceme right ? this is government fraude right ?? and can we fight this ? necause what happens if ALL of us go on buying strike .... what will happen then ? will everything going to be in motion then or what do we all do to gain back our rights as consumers ????? !!!! this makes me MAD !!!!!!!!!!

Bericht 13 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

standaard bedragen zijn 25 euro 150 euro  incl. verzendkosten. het zou weer verruimd worden


 


 


je betaald over verzendkosten ook nog eens btw  .. extra kassa + handling kosten in Nederland ivm inklaren 10 tot 15 euro  net hoe de pet staat


 


bij mij hebben ze ook fouten gemaakt en je loopt tegen een muur op!


 


ik heb bezwaar gemaakt zowel bij de douane als ups


 


zelf heb ik berekent adhv  de regels!!  


 


en dat over gemaakt


 


en gefaxed als ze meer geld willen zie ga maar naar de rechter


 


niets meer van gehoord


 


 


 


 

Bericht 14 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

het_regent
Community-lid

Kennis is macht, dat klopt.

Bericht 15 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

iblamebob
Community-lid

Hoi, Ik heb een vraag


 


Ik wil graag een nieuwe Samsung Galaxy S3 vanuit ebay/amazon Duitsland bestellen en laten opsturen naar Nederland. Duidelijk hoef ik dan geen invoerrechten te betalen, maar moet ik dan nog wel 19% btw betalen terwijl de BTW/VAT al in Duitsland voor de cellphone is betaald door de verkoper?


 


Kan informatie nergen online vinden...


 

Bericht 16 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

cloud*2013
Community-lid

Heb nu voor het eerst iets besteld in usa maar ga dat niet meer doen ben gewoon het dubbele kwijt aan al die kosten.


Wist dat ook niet van invoerrechten en btw:(

Bericht 17 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

het_regent
Community-lid

De Duane bestaat niet.

Bericht 18 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

ciskavdheide2012
Community-lid

weet iemand misschien waar ik een lijst kan vinden vanaf welke bedrag ik invoerkosten moet betalen en hoeveel dat zou zijn?  ik kan het niet vinden op de site van de Duane  

Bericht 19 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

Zoals gezegd die 21% is gewoon BTW en dat is geen willekeurig getal elke keer. Alleen boven een produktwaarde boven de 150 euro komt er mogelijk nog een importheffing bovenop afhankelijk van het precieze produkt.


Als je zelf iets in het buitenland koopt is de drempelwaarde voor BTW-vrije invoer 430 euro ipv 22 euro bij online bestellingen dus is het niet zo vreemd als je nog nooit iets betaald hebt. Je kan er natuurlijk altijd uitgepikt worden als je het zelf niet aangeeft en boven dit bedrag zit ...


 


Dit alles staat ongetwijfeld al 10 keer in de voorgaande paginas maar zoals gezegd: liever lui dan moe 😐


 


@baymeow

Bericht 20 van 804
laatste antwoord