- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-10-2013 11:02
Goedendag,
Ik had even een vraagje en PostNL, eBay en de verzender kunnen mij tot nu toe niet een duidelijk antwoord hierin geven.
Ik heb laatst een en ander besteld via eBay. (kosten 80+40 dollar dus totaal 120 dollar)
De verzender geeft in zijn voorwaarden aan dat hij het via Global Shipping verzend en er dus geen extra kosten bij komen.
Daarnaast heb ik dus bij het betalen van het product reeds de "import charges" betaald.
Klopt het dat ik dan alsnog kosten kan krijgen van PostNL?
In dit geval moest ik inklaringskosten en BTW betalen, terwijl ik toch ook bij aanschaf al "import charges" had betaald.
Zijn dit 2 verschillende dingen en klopt het dus wanneer je iets boven de 22 of 25 euro aanschaft je altijd dubbel moet betalen; namelijk "import charges" aan de verkoper/ebay en inklaringskosten en BTW aan PostNL/vervoerder.
In hoeverre is de opmerking "no additional charges" welke wordt vermeld bij het Global Shipping program dan nog iets waard?
Daarnaast nog een andere vraag:
In hoeverre is het (met het oog op bovenstaande) van belang dat de verzendkosten en importkosten gesplitst zijn op de rekening?
Want bij het aanschaffen van een los product is de factuur nl opgesplitst in: Product-, verzend- en importkosten, bij een gecombineerde rekening (omdat je meerdere producten bij 1 verkoper koopt) is dit niet het geval. In dit laatste geval is op de factuur alleen een splitsing zichtbaar tussen de productkosten en de verzend-/verwerkingskosten
alvast bedankt voor het antwoord.