annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten

stephanthecollector
Community-lid
@534
zie 530 en 532
Bericht 271 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

wouterjanss23
Community-lid
Camera + verzendkosten schat ik op 100 dollar
Bericht 272 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

wouterjanss23
Community-lid
Ik zit erover te denken om een 2e hands camera te kopen uit de VS. Moet ik hierover BTW betalen? Wat ik uit heb kunnen vinden is dat het verschil maakt of de verkopende partij particulier is of bedrijf.

Wie weet hier meer over?
Bericht 273 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
onder de 150 betaal je geen invoerrechten, alleen btw en
12,50 tnt kosten.

dromen


dromen
Bericht 274 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

jlak9181
Community-lid
INVOERRECHTEN , deze worden door doauneambtenaren bepaald OF automatisch doorberekend door de transporteur (dhl , tnt , ups etc.)
als er een invoice (douanedocumenten) bij het pakket zitten word er over het algemeen 30 % over het bedrag INCL.verzendkosten gerekend.
(bijvoorbeeld : het gekochte item kost 70,- en de verzendkosten zijn 30,- , word er over 100,- btw en invoerrechten berekend , dit komt dus op een totaal van 130,-)
zit er GEEN invoice bij , dan doet de douane of transporteur NATTE VINGER WERK .
ze maken het pakket open en schatten de kosten van de inhoud , de ervaring leert dat de te betalen btw en invoerrechten dan tussen de 60 % en 500 % kunnen liggen.
(ze moeten de schatkist toch sponsoren niet ?)
hoewel door sluiting van douanekantoren bij transporteurs de controle is terug gelopen tot 1 % van de pakketten , rekenen sommige (vooral dhl) automatisch btw en ivr.
zo kan het voorkomen dat je voor een product van 100,- incl. verzendkosten vandaag maar 100,- betaald , morgen 130,- en overmorgen 300,-.
kleding en geluiddragers worden altijd extra gecontroleerd dus bijna 100 % kans dat je bij moet betalen.
klagen of terugclaimen kan alleen als er douanedocumenten bij het verzonden pakket zitten.
zit er geen document bij en er is volgens jou te hoog geschat dan neemt de douane geen genoegen met het sturen van een kopie van de advertentie en paypal afschriften.

het kopen uit het buitenland blijft gewoon gokken.
Bericht 275 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
nee de verkoper kan niets aan de invoerrechten van een land doen...vooraf beter laten informeren over de bijkomende kosten wanneer je buiten de europese unie koopt.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

dromen


dromen
Bericht 276 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Ik heb een tweede hands pop besteld uit de USA,porto kosten betaald aan deze mevrouw 60 dollar, nu moet ik ook nog douane kosten betalen 37,95 euro, kan ik dit verhalen op deze mevrouw, of hoe zit dat.
Bericht 277 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Ja ik heb dit nu ook meegemaakt douane kosten,iets uit USA besteld tweede hands 60 dollar betaald aan deze mevrouw voor porto kosten, nu moet ik de post bode nog eens 37,95 euro betalen.kan dit zomaar.
Bericht 278 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
normaal moet je dat aan de deur betalen..slapende postbode zeker.

dromen


dromen
Bericht 279 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

kroonstuiver
Community-lid
Ik heb het hele forum doorgespit en er stevig op los ge-googled, maar kan nergens een antwoord vinden op de volgende vraag:

Ik heb iets besteld uit Amerika ter waarde van zo'n 400 euro. Het is netjes binnen een dag of 4 afgeleverd door UPS. Er zat een document bij met invoerrechten en BTW, zo'n 100 euro, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet betalen. Krijg ik hiervoor nog een accept giro? Had ik het aan de deur moeten betalen en heb ik nu gewoon mazzel? Moet ik dat bedrag wat op het document staat over maken aan UPS?
Bericht 280 van 804
laatste antwoord