op 30-01-2012 13:25
Hi allemaal,
Ik koop regelmatig producten via eBay, vaak koop ik kleine dingetjes, alleen voor mezelf. Omdat ik wat mensen in mijn omgeving heb die niet goed via eBay durven te bestellen wilde ik voor hun wat spullen bestellen (leren armbandjes) daarnaast wilde ik deze leren armbandjes gebruiken voor een winactie op mijn blog. Ik heb in totaal 30 armbandjes in mijn winkelwagentje geplaatst (via ebay.com ipv .nl) Omdat alles van dezelfde verkoper afkwam, heb ik geklikt op 'request total from seller'. Omdat ik begreep dat ik dan kon onderhandelen over de prijs van de producten. Normaal gesproken kostten deze armbandjes $1,40 per stuk, met gratis verzendkosten, ik probeerde of ik deze armbanden voor ongeveer $1,- stuk kon krijgen. Via 'request total from seller' deed ik een bod op de prijs van deze armbanden. Echter krijg ik zojuist deze e-mail binnen (zie onderaan dit bericht). Wat is er nou gebeurd, boven op de $42 ($1,40 x 30), moet ik ineens verzendkosten betalen, terwijl deze in eerste instantie gratis waren. Bovendien heb ik geen reactie gehad op mijn aanbod, maar krijg ik via eBay ineens een factuur binnen. Misschien heb ik 'request total from seller' wel compleet verkeerd begrepen. Maar ik ga geen $81 betalen voor 30 armbandjes die ik goedkoper zou krijgen wanneer ik deze allemaal los zou kopen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Alvast bedankt!
op 31-01-2012 10:21
Ja er staat duidelijk voor NL aangegeven dat de verzendkosten gratis zijn dus 30x gratis is en blijft gratis! ik zou in ieder geval duidelijk maken aan de verkoper dat u de verzendkosten niet betaald en hem/haar erop wijzen wat er in zijn/haar aanbieding staat aangaande verzendkosten, tevens zou ik alle gegevens/correspondentie bewaren om eventueel aan eBay te kunnen mailen mocht het tot een geschil komen! b.v wegens niet betalen!
op 31-01-2012 09:52
Bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat request total from seller betekende dat je mocht bieden, had nog nooit gebruik gemaakt van die optie! Ik heb de factuur ontvangen, en hij rekent $39 aan verzendkosten, terwijl de advertentie vermeld had dat deze verzendkosten wereldwijd gratis waren. Ik heb de verkoper nu gemaild om dit te melden, dus hoop dat hij de verzendkosten nog van het totaalbedrag afhaalt.
Ik ga het even afwachten, in ieder geval bedankt voor de hulp alvast!
op 31-01-2012 08:09
volgens de advertentie was het wereldwijd gratis verzenden!
op 31-01-2012 00:58
en gold die gratis porto ook voor verzending van de usa naar nl of alleen binnen de usa. Als die verkoper die dingen voor 1,40 verkoopt met gratis porto naar nl legt die daar geld op toe. Wil je onderhandelen over een prijs dan moet je de verkoper mailen en vragen of die een andere prijs wil. Bij request total vraag je -zoals mijn voorganger al zei- om het totaal berdrag
op 30-01-2012 13:42
request total from seller' betekend dat je een verzoek doet om de totaal factuur, hier is dus geen mogelijkheid om te onderhandelen misschien heb je per ongeluk twee keer de betselling gedaan wat dan weer het totaal bedrag kan verklaren!
Wacht gewoon op de factuur van de verkoper en/of neem contact op met de verkoper en vraag om een correcte factuur!