Ik wilde een object kopen dat op de Duitse eBay werd aangeboden. De verkoper had in zijn advertentie aangegeven enkel binnen Duitsland te verzenden. Echter toen ik contact gelegd had met de verkoper om uit te leggen dat ik een Nederlandse betaler was, maar wel een Duits afleveradres kon geven, was de verkoper akkoord. Het object zou dus gewoon binnen Duitsland verzonden gaan worden. De betaling zou echter vanuit mij (dus vanuit Nederland) komen. Toen ik een bod wilde doen, werd dat geweigerd door eBay, omdat ik geen Duitser was, en omdat de verkoper had aangegeven niet naar het buitenland te verzenden. Het lijkt dus ook een technisch iets te zijn, dat voorkomt dat ik kan bieden. Hoe voorkom ik deze teleurstelling de volgende keer? Ik dacht het goed geregeld te hebben, ik heb inmiddels een Duits adres waar ik de spullen naartoe kan laten zenden, maar nou wordt mijn bod niet geaccepteerd, enkel omdat ik Nederlander ben. Hoe kan ik dit voorkomen? Kan de verkoper dit veranderen in zijn advertentie ofzo door een bepaalde parameter aan of uit te zetten?
... Meer weergeven