annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet willen betalen voor verzekeren en daarna claimen wegens niet aankomen.

Heb een koralen collier verkocht, via ebay.uk, aan iemand in China. Vanwege de prijs heb ik de koper de optie geboden om extra te betalen voor track & trace en verzekering. Dat wilde hij niet en heeft alleen betaald voor standaard verzending. Ik kon er natuurlijk op wachten, het pakje is niet aangekomen. Ik kan niet controleren of de koper de waarheid spreekt. Communicatie met koper slecht, reageert niet op mails. Nu heeft de koper een case geopend om zijn geld terug te krijgen en dit op laten lopen tot een claim. Op grond van Ebay buyer protection heeft hij zijn geld terug gekregen. Ebay heeft mij de rekening gestuurd van $83,--. Na een aanmaning heb ik deze maar betaald.

Het kwalijke is dat er zowel door ebay als door de koper geen reactie komt op mijn verweer. Op grond van de buyer protection krijgt de koper gewoon zijn geld terug. Je bent als oprechte verkoper dus vogelvrij. Iedere koper die kwaad wil kan bij standaard verzending net doen of hij het object niet heeft ontvangen en vrolijk zijn geld terug vragen. Lucratieve handel.

Is er ook nog een sellers protection?

Ik ga voortaan bij alle verkopen boven de $50,-- de kosten voor track & trace extra in rekening brengen en zal dat ook bij de omschrijving van het object vermelden. Met de schandalige TNT tarieven zullen een aantal kopers dan afhaken, maar dat zij dan maar zo.

Mocht iemand nog een manier weten om de claim terug te draaien en mijn geld terug te krijgen, dan hoor ik dat graag.

Geaccepteerde oplossingen (5)

Geaccepteerde oplossingen (5)

Jazeker, er is seller protection oftewel VERkopersbescherming! En er is KOPERSbescherming. Iedereen is beschermd door PayPal maar PayPal betaalt daar zelf letterlijk nooit de rekening voor!

http://www.google.nl/search?q=verkopersbescherming&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:officia...

Dit is de grote goocheltruuk van PayPal. In het Engels is daar een uitdrukking voor: "smoke and mirrors". Het verkopen van schijnveiligheid is Paypal's core business.

Daarom staat bijvoorbeeld heel Youtube vol met fimpjes over PayPals fraude en bedrog:

http://www.youtube.com/results?search_type=search_videos&search_query=paypal&search_sort=relevance&s...

Een zeer hardnekkig misverstand is, dat je wél beschermd bent als je alles heel duur verzendt met track&trace: ook al doe je dit, de koper kan altijd bij zijn claim het Paypal-hokje aanvinken:

"De verpakking was leeg".

Dus: als je braaf de correcte barcode zou hebben doorgegeven, dan nóg kan de koper claimen niets ontvangen te hebben!:-p

Zou je in dat geval aankloppen voor schadevergoeding bij de vervoerder: mispoes! De zending is afgeleverd én er is voor getekend. Geen schadevergoeding dus!

Nog veel plezier toegewenst met handelen op eBay en met het ontvangen van Paypalbetalingen.

Met tracktrace verzenden naar China had je trouwens €24,10 gekost...................................................................................

-- Bewerkt door auxfinesherbes op 22 Aug 2011 19:53 CEST

zoals je weet heb ik helemaal niets

met track & trace,

en zoals je ook al weet let ik op de kleintjes

en flauwe kul om daar extra voor te moeten

gaan betalen daar doe ik dus niet aan. en

pakketjes en brieven online volgen is

dus aan mij niet besteedt. Mij gaat het

om het objekt.

laatst kreeg ik een aangetekende van

een Duitse verkoper, betaalt en daarna

absolute stilte totdat het afgeleverd was

feedback gegeven en verkoper geeft

mij geen feedback. prima allemaal. het

objekt was nog beter dan ik op de scan

gezien had. en daar gaat het voor mij dus

om!

gelukkig kom ik op mijn gebied zeer weinig verkopers

tegen die dat bij hun aanbiedingen hebben

staan.

groetjes Niek

@Snuitje

Trouwens sinds wanneer is een verkoper geen goede verkoper als deze alleen T&T aangetekend aanbied als verzendmiddel? dat bepaalt een verkoper toch zeker zelf! en het is aan de koper of die de kosten wilt betalen.

incalculeren in de verkoopkosten is een optie als je veel verkoopt, volgens mij is deze vraagsteller geen verkoper die veelvuldig verkoopt.

Ik zou inderdaad ook alleen Track en trace en aangetekend versturen naar landen als China

Wat ik niet begrijp is dat OP het geld aan Ebay heeft terug betaald die zzou een rekening hebben gestuurd, volgens mij is dit fout en bedoelt OP dat ze het bedrag via PayPal heeft terug gestuurd.Misschien dat OP daar wat duidelijker over kan zijn.

Op de vraag of er verkopersbescherming is kan ik zeer kort zijn. Nee verkopers zijn overgeleverd aan de ebay en Paypal goden!

De calim is na sluiting niet meer terug te draaien!

goedenmorgen,

ja door Paypal te accepteren weet je

dat je dit als verkoper vroeger of later

kan overkomen.

maar ja denk je nu echt dat iedere

koper jou wil belazeren, en ik die

al jarenlang op ebay koper ben hoef

helemaal geen track & trace wat

overigens de prijs van het verzenden

weer eens behoorlijk duurder maakt.

overigens waarom moeten de goeden

onder de kwaden gaan lijden?

en heb je er wel eens aan gedacht

dat kopers wel elders dan gaan kijken

en dat je verkopen daardoor sterk

gaan afnemen.

een goede verkoper calculeert dat risiko

al in zijn verkoopprijzen, net zoals

de detailhandel een opslag hanteert

voor lieden die winkelen zonder te betalen.

groetjes Niek

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Bedankt voor al het commentaar. Ik weet dat de goede niet onder de slechte mogen lijden. Het beste lijkt me om bepaalde landen te blokken om te bieden en als de verkoper niet het gewenste porto bedrag wil betalen dan draaien we de verkoop gewoon terug. Ebay kan een leuke bijverdienste zijn, maar ik hoef er gelukkig niet van de leven. Het moet wel leuk blijven.

Een vraag stellen