annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Buitenlands verzendadres opgeven?

Hallo,

Als redelijke newbie op eBay zal ik vast een vraag stellen die al vaker gesteld is, maar via de zoekfunctie vind ik het antwoord zo een twee drie niet.

Ik heb een object op het oog waarvan de verkoper, ook nadat ik het tweemaal per email vroeg, zegt het alleen binnen Duitsland te willen verzenden. Ik begrijp die redenering niet, ik betaal immers gewoon de verzendkosten, maargoed.

Ik zou het dan anders op willen lossen, en daarom de vraag hier: kan ik met mijn eigen account en eigen PayPal wel het object betalen, maar dan een alternatief (Duits) adres opgeven? Er heeft iemand in Duitsland aangegeven me te willen helpen door het pakket aan te nemen en het dan door te sturen naar mij. Is zo'n constructie mogelijk of zit ik dan met het falen van kopersbescherming, dat die aankoopbescherming alleen van toepassing als het pakket ook wordt gestuurd naar het adres dat bij eBay en PP bekend is?

Alvast bedankt.

Groeten.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

Hallo,

Ik heb de afgelopen tijd tot twee keer toe een buitenlands adres gebruikt. Deels om dure verzendkosten te vermijden en deels omdat de verkoper niet naar Nederland verstuurde. Beide keren heb ik op het bestelformulier een afwijkend verzendadres ingevuld en beide keren is het artikel zonder problemen aangekomen op dat adres. Ik ga er van uit dat de kopersbescherming gewoon in tact blijft.

gewoon DOEN kan alleen als de verkoper dat wil, de verkoper is namelijk alleen verplicht te verzenden naar het adres dat vooraf is opgegeven bij eBay, dus voorafgaande aan het bieden en niet nadat de veiling is beeindigt!

Het lijkt mij geen probleem te moeten geven wanneer je het betaald maar naar een ander adres laat sturen.

Het zou toch kunnen dat het voor iemand anders gekocht is maar jij betaald en het wel gewoon naar die ander stuurd?

Geen problemen met aankoop bescherming lijkt mij zolang je maar betaald voor het object.

Gewoon DOEN, zou ik zeggen.

U kunt die redenering nu wel of niet begrijpen, feit is en blijft dat de verkoper niet naar het Buitenland verzend! dat is nog een van de weinige dingen die een verkoper zelf mag bepalen!

Als u het naar een ander adres wilt laten versturen dan kunt u dat proberen voor te leggen aan de verkoper dan is het aan hem of haar of diegene daar akoord mee wil gaan!

Als u de verkoper weet te overtuigen het item naar dat andere adres te sturen kunt u meteen een beroep op de kopersbescherming doen.

Een vraag stellen