annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

Ik zag tot mijn verbazing dat het plaatsen van advertenties nu ineens geld kost? En ik wil toch eens vragen waarom? En wat heeft het dan nog allemaal voor nut? Ik probeer mijn strips te verkopen en heb inmiddels ongeveer 1000 advertenties op ebay staan en normaal verkoop ik misschien wel wat en dat zou dan ongeveer 150,- per maand opleveren waar ik dan weer nieuwe strips van kon kopen, maar nu zou ik dus sowieso ongeveer ? 500,- per maand moeten betalen voor het plaatsen van advertenties + dan ook nog eens een verkopers commissie van 8%. Zijn jullie dan echt niet meer tevreden met 8% maar willen jullie nu ook jullie vaste klanten/verzamelaars uitroeien in deze toch al onmogelijke zware financiële tijd? Ik hoop echt dat jullie eens goeds in de spiegel kijken en terugkomen op deze onbeschofte beslissing, want ik laat nu mijn advertenties netjes aflopen en zet dan wel mijn eigen ebay site op onder het mom van ebay met fatsoensnormen! 

Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

aan die 150 zit u in september al in de eerste week. Augustus trouwens ook ver daarboven. Of bedoelt u werkelijke winst? Als u bij zulke omzetten zo een kleine winst behaald dan is het vrijwel nergens rendabel.

Welke verbazing? Is al geruime tijd bekend. Leest u de mededelingen van eBay niet?

Dat de kosten steeds hoger worden is te verklaren. Of dat voor u rendabel is moet u zelf bepalen. Een fysiek veilinghuis rekent al snel 20% commissie en bij de meeste moet u ook nog betalen voor foto's etc.

Dat eBay erg veel verdient is waar, waarom nog meer? Als u beurs genoteerd was dan had u hetzelfde gedaan. Iedereen loopt maar te jammeren en te klagen terwijl deze kwestie al lang bekend was. En inderdaad, het is crises dus ook bedrijven zoeken naar meer inkomsten zodra de advertentie inkomsten omlaag gaan. eBay nederland krijgt ook maar orders vanuit de USA. Denk iemand werkelijk dat ze het gaan aanpassen omdat er een paar hobby verkopers uit Nederland klagen? En daarbij, zonder eBay had u al die internationale verkopen niet gehad....

Bericht 2 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

ik wil hier niet Ebay verdedigen, maar het valt mij wel op, dat kennelijk veel verkopers inderdaad het Ebay-nieuws niet lezen , maar ook het forum niet. 

 

Als je vindt, dat Ebay in gebreke is gebleven, door je geen e-mail over de komende veranderingen te sturen, dan lijkt mij het beste, dat je even met Ebay contact opneemt en wel telefonisch met het nummer, dat elders op het forum te vinden is. Let wel: het nummer is in België. Dan krijg je mogelijk direct een duidelijk antwoord en geen vaag antwoord per e-mail, waar Ebay nogal goed in is.

 

Mijn ervaring is wel, dat je door de grote hoeveelheid berichtjes, die je van Ebay ontvangt er nogal eens wegklikt zonder te lezen. Zelf kan ik niet meer nagaan of ik een berichtje  gehad heb, maar ik was wel op de hoogte van de komende veranderingen. Bovendien gaan de verandering voor particulairen mij niet aan, omdat ik zakelijk aanbieder ben.

 

Ik heb ook op een forum ( ik geloof op Ebay.be), dat er ook verkopers zijn, die blij zijn met de nieuwe verandering, omdat er kennelijk particuliere verkopers, die honderden aanbiedingen plaatsen en zo een concurrentie vormen voor de zakelijke aanbieders. Zelf heb ik hier geen last van, omdat ik vrijwel alleen artikelen verkoop, die een ander niet heeft.

 

 

Bericht 3 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Oftwel ebay wil de particulieren de nek om draaien om de beter betalende bedrijven te pleasen en de  concurentie uit de weg te ruimen? Want dat maakt van ebay een zakelijke site. Iets wat mij maakt dat ik alleen maar op Marktplaats iets ga doen.

 

 

Bericht 4 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

om het gemakkelijk te maken, hier vind je het telefoonnummer op het forum:

 

Telefonisch contact met eBay klantendienst ?

 


Hier de reactie waarover ik eerder schreef; inderdaad op EBAY.be

 

Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!

met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂

 

 

Bericht 5 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

We leven in een vrij land en waar je je spullen aanbiedt moet je zelf weten, natuurlijk.

Mijn mening is, dat verkopen op Ebay, voor mij wereldwijd, iets anders is dan verkopen via Marktplaats. Natuurlijk is in veel gevallen de advertentie gratis, maar wat heb je aan biedingen, waar niemand zich aan hoeft te houden. Ga je in op een bod, dan blijft daarna vaak een reactie uit. Als je je alleen op Nederland richt, is Marktplaats prima, maar ook daar is het door de vele aanbiedingen moeilijk je te onderscheiden.

 

Over dat "pleasen" van beter betalende bedrijven: heb je daar ervaring mee of denk je dat?  Mijn ervaringen met Ebay, als zo'n bedrijf zijn ook niet altijd positief. Denk niet, dat door honderden €'s per maand te betalen je een super-behandeling krijgt. Hoe denk je, dat zakelijke aanbieders zich voelen na het ontvangen van een vaag antwoord op een vraag? Of weken moeten wachten of iets, dat uitgezocht moet worden en in Ierland op een bureau ligt. 

 

Zelf heb ik  zo'n 100 aanbiedingen op Ebay staan en dat levert mij behoorlijk wat werk op. Bovendien moet ik als zakelijk aanbieder de verkopen administratief verwerken, omdat de fiscus ook nog komt.

 

Het lijkt mij, als je 75 advertenties per maand gratis mag plaatsen, dat je dat bij een juiste keuze van de artikelen en de juiste prijzen, waardoor je ook verkoopt, je als particulair al heel wat uurtjes bezig bent om het allemaal goed af te handelen.

Bericht 6 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

Ten eerste: als verzamelaar was het leuk om mijn strips via ebay te verkopen zodat ik weer nieuwe kon kopen, nogmaals het was een hobby geen vaste bron van inkomsten.

Ten tweede: u zegt dat een fysiek veilinghuis rekent al snel 20% commissie, dit klopt, maar sinds wanneer spreken we hier van een fysiek veilinghuis en is 8% van een verkoop per item al dan niet genoeg, is het niet zo dat op die manier iedereen verdient aan een verkoop?

Ten derde: Als je orders krijgt vanuit een land dat over de hele wereld bekend staat als associale aggressieve oplichters moet je dan net als een hond gaan liggen en rollen of mag je ook een eigen mening hebben en daar voor opkomen?

Tenslotte: Aan uw reactie te zien zou het mij niet verbazem als uzelf bij ebay werkte en hoopte op een opslag :-), maar in ieder geval, ook u zou zich moeten schamen voor het feit dat we in een wereld leven waarin genoeg niet meer genoeg is!

 

 

Bericht 7 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

 

Lijkt me duidelijk verwoord. Inderdaad naast de hogere plaatzingkosten ook nog de fiscus die een x% mee wil hebben. Daarnaast zijn er ''particulieren'' aanbieders zoals de starter van dit draadje, die honderden dan wel duizenden advertenties hebben. Ben benieuwd of de blauwe mannen dit nog als hobby verkoop ziet.

 

Het beleid is nu eenmaal dat eBay berichtgevingen op de mededelingen pagina zet. Als je op de eigen ''start'' pagina bent dan staan deze mededelingen al links onder op je scherm. Dat niemand dit blijkbaar ziet en niemand de moeite neemt even te kijken of er nog meldingen zijn dat is moeilijk aan eBay te verwijten.

 

Daarnaast loopt eBay Nederland achter op andere landen. De nieuwe layout bijvoorbeeld was al veel langer in Duitsland van toepassing. Ook de kostenverhoging is in andere landen al veel verder. Hoe kan eBay het aan een verkoper in Duitsland of de VS uitleggen dat deze moet betalen terwijl de Nederlandse verkopers gratis kunnen aanbieden.

 

Een ''power seller'' heeft wel wat voorsprong. Zo krijgt deze voorang van de helpdesk. Maar, dit kost natuurlijk ook wat. De plaatsing kosten en fee's zijn vele malen hoger als een hobby verkoper. Als je bij een dealer een auto koopt van een ton, dan krijg je waarschijnlijk ook een gebakje bij de koffie terwijl de koper van een leuke gebruikte auto het alleen met koffie moet doen.

Bericht 8 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

Nogmaals: Ik heb geen winkel, maar ik verzamel en ruil dus al jaren en als de blauwe mannetjes langskomen zien ze hoe ik netjes leef tussen mijn hobby dus daarmee dreigen heeft geen nut en het lijkt wel of u mij mond wilt snoeren wat mijn vermoedens alleen maar versterkt, heel erg zielig allemaal.

 

Bericht 9 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing
Maar weet iemand nog een andere wel sociale site waar ik mijn strips kan verkopen?
Bericht 10 van 41
laatste antwoord