annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

tomos4tl
Community-lid

Hoe -cq via welke transporteur- kan ik een pakje wereldwijd versturen tegen acceptabele verzendkosten?
Als ik de tarieven van de standaard vervoerders zoals TNT, DPD, DHL, UPS enz. bekijk dan zie ik voor luchtpost alleen maar heel dure opties waarbij het pakje dan bv binnen drie dagen bezorgd wordt.

Als ik zelf iets koop op eBay wat bv vanuit de USA, Australië of b.v. Singapore komt (noem eigenlijk maar op welke verre afzender), dan betaal ik b.v. rond de $ 15 verzendkosten (luchtpost!) voor een niet al te groot pakje of bv een poster en duurt het 1½ a 2½ weken voordat ik het in huis heb.
Als ik exact zo'n zelfde pakje vanuit NL wil versturen, dan kost dat net zo makkelijk rond de € 45 (of nog veel meer), en dan heeft de ontvanger het dus binnen enkele dagen.

Veel mensen wachten echter liever een weekje langer als daarmee de verzendkosten veel lager zijn.

En met b.v. grote posters zit je dan ook nog met de lengte van de koker, dat is dan bij verzending vanuit NL gelimiteerd.
Maar andersom, vanuit het buitenland naar mij toe is dat vreemd genoeg blijkbaar nooit een probleem.
Ik heb al eens een koker ontvangen van 140 cm lang tegen eerder genoemde verzendkosten.
Probeer zoiets maar eens vanuit NL te verzenden!

Hoe kan ik vanuit NL tegen soortgelijke tarieven en bezorgtermijnen als verzenders wereldwijd mijn pakjes versturen?

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Re: Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

tomos4tl
Community-lid

Interessante wedervraag...


ik heb echt geen flauw idee of dat andersom wel kan... maar het zou me ook echt helemaal niks verbazen als dat vanuit NL dus net zo is... kan niet, gaat niet, doen we niet....

Bericht 11 van 13
laatste antwoord

Re: Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

abeldoorn
Community-lid

als je veel wilt versturen en het duitse retour adres is een probleem kan je.... een duitse postbus nemen......


Een willekeurig fictief duits adres vermelden.Hoe groot is de kans dat een pakje wordt terug gestuurd. Ok misschien raak je dan eens in de af en toe een retour pakje kwijt, maar dat zou weer op kunnen wegen tegen de veel lagere porto kosten

Bericht 12 van 13
laatste antwoord

Re: Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

tomos4tl
Community-lid

:^O 

Zit wel iets in !

Bericht 13 van 13
laatste antwoord