annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

tomos4tl
Community-lid

Hoe -cq via welke transporteur- kan ik een pakje wereldwijd versturen tegen acceptabele verzendkosten?
Als ik de tarieven van de standaard vervoerders zoals TNT, DPD, DHL, UPS enz. bekijk dan zie ik voor luchtpost alleen maar heel dure opties waarbij het pakje dan bv binnen drie dagen bezorgd wordt.

Als ik zelf iets koop op eBay wat bv vanuit de USA, Australië of b.v. Singapore komt (noem eigenlijk maar op welke verre afzender), dan betaal ik b.v. rond de $ 15 verzendkosten (luchtpost!) voor een niet al te groot pakje of bv een poster en duurt het 1½ a 2½ weken voordat ik het in huis heb.
Als ik exact zo'n zelfde pakje vanuit NL wil versturen, dan kost dat net zo makkelijk rond de € 45 (of nog veel meer), en dan heeft de ontvanger het dus binnen enkele dagen.

Veel mensen wachten echter liever een weekje langer als daarmee de verzendkosten veel lager zijn.

En met b.v. grote posters zit je dan ook nog met de lengte van de koker, dat is dan bij verzending vanuit NL gelimiteerd.
Maar andersom, vanuit het buitenland naar mij toe is dat vreemd genoeg blijkbaar nooit een probleem.
Ik heb al eens een koker ontvangen van 140 cm lang tegen eerder genoemde verzendkosten.
Probeer zoiets maar eens vanuit NL te verzenden!

Hoe kan ik vanuit NL tegen soortgelijke tarieven en bezorgtermijnen als verzenders wereldwijd mijn pakjes versturen?

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

hummelforlife
Community-lid

vanuit NL is dat helaas niet mogelijk de tarieven zijn sinds begin dit jaar soms met wel meer dan 100% verhoogd en dan heb je zelfs nog geen track and trace dan betaal je namelijk nog meer.


Nederland is wat de postmarkt betreft een ontwikkelingsland!





Photobucket
Stephan

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

tomos4tl
Community-lid

Quote:
"Nederland is wat de postmarkt betreft een ontwikkelingsland!"

hmmm, daar lijkt het dan inderdaad wel op... kwalijke zaak.
Op die manier kan je als Nederlandse eBayer dus nauwelijks de internationale markt op.
Is verzending vanuit b.v. België of Duitsland dan nog een optie?

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

Een paar jaar geleden had je nog hettarief genaamd standard. En een categorie voor pakjes tot 500 gram.



Die zijn door PostNL (TNT) opgeheven waardoor je nu 3 keer zo duur uitbent. 200% meer dus.



Als je in de buurt van Duitsland woont, loont het de moeite om daar te verzenden.



Stel je hebt een pakje van 499 gram dat niet door de brievenbus past. Bij PostNL betaal je €17,10. Bij Deutsche Post betaal je...............................................................................................  €3,45



PostNL is hier dus 5x zo duur.



http://www.posttip.de/paket-rechner/ergebnis/index.htm?laenge=35&Breite=25&Hoehe=15&Gewicht=500&zone=198&x=26&y=10

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

hummelforlife
Community-lid

verzenden vanuit Duitsland kan wel maar dan moet je daar een postadres hebben! voor b.v retourzendingen!



Photobucket
Stephan

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

Huh? Wat is dat voor onzin?

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

hummelforlife
Community-lid

Helemaal geen onzin eigen ervaring! je kan geen pakket versturen vanuit Duitsland met een Nederlands retour adres, dus in het geval als er een pakket retour afzender gaat dan moet de ontvanger daarvan(verzender) een Duits postadres hebben.



Photobucket
Stephan

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

Sorry, was niet persoonlijk bedoeld hoor. Wat een rare regeling hebben die Duitsers dan. Stel je bent op vakantie in Duitsland en je wil iets naar huis sturen. Kan niet: is verboten.



Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

tomos4tl
Community-lid

Wel erg jammer dat die regeling er is, ik zag wel iets in het versturen vanuit Duitsland maar dat wordt dan dus toch 'n beetje lastig.
Inderdaad een heel sterk voorbeeld, wat dan te doen als je tijdelijk in Duitsland bent en iets naar huis wil sturen... echt een rare boel.


Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Verzendkosten bij internationaal versturen vanuit NL

Dat je geen Nederlands retouradres kan opgeven voor Duitse post snap ik wel.


 


Als je op vakantie bent kan jeje vakantieadres opgeven.


 


Maar de optie gewoon geen retouradres erop hebben ze dus niet?


 


En werkt het wel andersom? Ik verstuur iets binnenland Nederland en geef een Duits retouradres op?


Het lijkt mij stug dat Postnl dat accepteert voor dezelfde kosten.


 


 

-- Bewerkt door centralwebshop op 16 Aug 2011 11:03 CEST
BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 10 van 13
laatste antwoord