op 29-06-2012 21:26
hallo,eergisteren kreeg ik een bestelling binnen van een ebay verkoper.De verkoper had de bestelling verzonden in een envelop van een groot bekend bedrijf waarop stond 'port betaald'. De verkoper had dus geen porto betaald maar ik heb die wel moeten betalen bij de afhandeling. Mag dit zomaar? Groetjes
op 30-06-2012 00:30
misschien werkt de verkoper wel voor/bij dat bedrijf en heeft hij daar die porto betaald.... dat weet je niet. Misschien heeft hij wel een deal met de post (als eigen bedrijf zijnde kan je port betaald versturen en betaal je 1x per maand aan de post de prijzen). dus ja, ik denk dat je een probleem zoekt wat er niet is.
op 30-06-2012 06:40
ik vind niet dat ik een probleem zoek.Ik heb de verkoper er op aangesproken maar krijg geen beriht daarover. Als het zo is dat de verkoper de port betaald aan het bedrijf dan lijkt het mij dat je dat gewoon kan uitleggen.
op 30-06-2012 09:36
Er staat toch op de envelop port betaald? Wie zou die kosten betalen denkt u? Ik snap het probleem niet, u heeft uw bestelling ontvangen alle kosten zijn betaald en zoals mijn voorganger al zei wellicht werkt de verkoper voor een bedrijf en/of heeft zelf een bedrijf en heeft een contract met post.nl, die kosten worden eens per maand of kwartaal verekend! dus ik denk dat er geen probleem is en de verkoper heeft u dan ook geen verantwoording af te leggen.
op 30-06-2012 12:07
Zoals ik al aangaf gaat het om een groot bekend bedrijf genaamd Philips. De envelop is tevens opnieuw gebruikt!! Ik vind de manier waarop jullie communiceren erg onvriendelijk. Is dit een prikbored of afzeikforum?
op 30-06-2012 12:48
ik denk dat u onze antwoorden niet aardig vindt omdat we niet de antwoorden geven die u graag zou willen horen.
U heeft betaald om een product van plaats A (de verkoper), naar u te krijgen. Een prijs waar u zich neem ik aan van te voren in kon vinden. Als de verkoper vervolgens een andere manier gebruikt om het product bij u te krijgen wil dat niet zeggen dat dat niet mag. HIj had bijv. in zijn auto kunnen stappeen en het u persoonlijk kunnen opverhandigen. Dan had er geen postzegel op gezeten, had u dan ook deze vraag gesteld hier?
Als hij port betaald enveloppen oneigenlijk gebruikt is dat een zaak tussen hem en de postnl (die moeten dan beter controleren en hem strafport gevenb, dan had u wel een punt gehad overigens). En mocht hij wel voor philips werken en daar oneigenlijk gebruik maken van bedrijfsmiddelen is dat een zaak tussen hem en philips. U heeft betaald voor -neem ik even aan- een gangbare zending per post, en dat heeft u gekregen. En misschien heeft de verkoper mnu wel 2 euro winst gemaakt, maar wordt hij later betrapt, boete,ontslag. Dus ik zie het probleem niet..
op 30-06-2012 13:24
Zoals ik al aangaf gaat het om een groot bekend bedrijf genaamd Philips. De envelop is tevens opnieuw gebruikt!! Ik vind de manier waarop jullie communiceren erg onvriendelijk. Is dit een prikbored of afzeikforum?
U gaf helemaal niet aan dat het om een groot bedrijf ging en al helemaal niet om philips, tevens was u er voor het gemak ook maar even vergeten om te vermelden dat de envelop hergebruikt is!
Ze zijn bij post.nl echt niet gek hoor! als die het idee hebben dat ze belazerd worden dan ondernemen ze wel actie hoor!
Wat het Communiceren betreft hoezo onvriendelijk? u krijgt twee meningen dat deze niet stroken met uw mening is niet ons probleem, dat kan je verwachten als je een vraag stelt of had u verwacht hier alleen klapvee aan te treffen die u volledig gelijk geven?
Afzeikforum? tja die opmerking slaat helemaal nergens op, ik zal het zo zeggen als het antwoord u niet bevalt stel dan ook geen vragen hier!
op 30-06-2012 13:25
u gaf wel aan dat het om een groot bedrijf ging maar heeft de naam niet vermeld! dus herstel bij deze.
op 30-06-2012 13:31
Abeldoorn, hartelijk dank voor uw vriendelijke uitleg en reactie. De leeftijd van niet te horen krijgen wat ik wil horen ben ik allang voorbij ;-). Als de verkoper in de auto was gestapt dan had ik deze vraag niet gesteld aangezien er dan bezinekosten gemaakt zouden zijn. Ik denk dat we in deze kwestie lijnrecht tegenover elkaar zullen blijven staan. Ik blijf het onrechtvaardig vinden en dat zal ook niet veranderen (aangezien het een ingebakken goed is)net zo goed als dat het niet verandert dat u dat niet vindt. Abeldoorn, hartelijk dank voor uw reacties.
op 30-06-2012 13:37
Wat doen we geirriteerd vandaag. Met het verkeerde been uit bed gestapt :^O. Ik heb uw voorganger, die overigens wel vriendelijke reageert (zou u eens een voorbeeld aan moeten nemen :-p), ook al aangegeven dat dit een onderwerp is waar we lijnrecht tegenover elkaar zullen blijven staan. U vindt het onzin en ik niet want ik heb een ingebakken onrechtvaardigheidsgevoel en vindt het zelfs bij iets kleins dat je eerlijk moet zijn. Als wij onze kinderen leren dat dit soort gedrag allemaal mag dan ben ik bang dat het straks niet om een paar euro gaat van porto maar dat ze het ook normaal vinden om grotere bedragen of spullen achter over te drukken. Ik wil u bedanken voor uw reacties, ook al is er niets zonnigs aan uw toon te ontdekken ondanks het prachtige weer buiten B-) .