annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe tarieven TNT

stephanthecollector
Community-lid

Nou de nieuwe tarieven voor 2011 zijn bekend het is er niet goedkoper op geworden laat staan beter.


verzond ik voorheen nog een pakket tot 500 gram naar de UK voor 6,16.


TNT heeft de 500 gram eraf gehaald en veranderd in een pakket tot 2 kg voor een prijs van 8,69 op zich is dit leuk als je pakketten hebt die boven de 500 gram uitkomen anders is het als je verzend naar b.v de USA voorheen kon dat ook tot 500 gram voor een bedrag van 10,45 maar dat is er ook af en kan het alleen nog van 0 tot 2000 gram voor een bedrag van 17,10


Ik heb gezocht maar kan geen pakketservice meer vinden tot een gewicht van 500 gram.

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Re: Nieuwe tarieven TNT

stephanthecollector
Community-lid

Ik heb nog eens gekeken op de site van TNT maar de tot 500gram pakket verzending is eraf TNT bied alleen nog aan van 0 tot 2000 gram (als laagste gewicht) ik overweeg nu serieus om de winkel te sluiten de tarieven door berekenen aan de klanten dat gaat niet werken ik bied nu al lagere verzendkosten aan op deze manier kost het me alleen maar geld en de vraagprijs verhogen is ook geen optie.


De enige manier waarop ik nu nog tegen een redelijk tarief kan verzenden is brievenbus post alleen gaat dat niet voor al mijn items.


Ik kan er natuurlijk bij zetten dat de beeldjes worden verzonden als puzzel en met een tube lijm maar ik ben bang dat dat ook niet gaat werken:^O


Ik laat alles verlopen wat ik nu nog aanbied en maak geen nieuwe aanbiedingen meer aan, het verlies moet ik maar voor mijn rekening nemen.

Bericht 2 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

Protestbriefsuggestie:
Na het personeel heeft de leiding van TNT besloten de klant uit te benen. Per 1 januari 2011 is in de tariefstructuur een aantal veranderingen doorgevoerd leidend tot kostenstijgingen van meer dan 150%. De verzendcategorie van 0-500 gram voor pakketjes is opgeheven, voor aangetekende verzending zijn de definities veranderd, waardoor bijvoorbeeld het internationale verzendtarief voor een pakje tot 500 gram, aangetekend, stijgt van 10.45 euro naar 24.30 euro. Dat dit nadelige gevolgen heeft voor de economie, de Nederlandse concurrentiepositie op de internetmarkt en daarmee de werkgelegenheid is niet moeilijk te begrijpen, temeer daar de tarieven van TNT Nederland daardoor aanzienlijk hoger zijn geworden dan vergelijkbare dienstverlening in omliggende landen. Een klein pakket naar een Nederlands adres kan zelfs goedkoper vanuit België worden gestuurd dan vanaf het plaatselijke postkantoor. Gezien het tijdstip van bekendmaking (zelfs het eigen baliepersoneel was op 24 december nog niet op de hoogte!) is het voor ondernemend Nederland onmogelijk op deze maatregelen te anticiperen! Deze praktijken moet een halt worden toegeroepen, de maatregelen dienen te worden teruggedraaid, alle betrokken en belanghebbende instanties en personen worden opgeroepen zich hiervoor in te zetten!

Bericht 3 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

stephanthecollector
Community-lid

heb inmiddels een mail gestuurd naar TNT maar ik weet het antwoord eigenlijk al, namelijk GEEN dit weet ik uit ervaring, TNT doet wat ie wil en heeft schijt aan personeel en klanten, ik ga maar eens om me heen kijken naar een andere verzender en/of een nieuwe hobby.

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

Ik werd vanmiddag ook onaangenaam verrast. Aangezien ik bij de grens met duitsland woon doe ik het grootste gedeelte van mijn zaken met UPS in Duitsland, maar voor sommige dingen gebruik ik nog TNT. Ik wilde dus iets aangetekend naar Zwitserland versturen. Voorheen kon dat al brief en kostte dat 7,70 euro. Nu is de goedkoopste optie 10,27, maar dan ben je niet verzekerd. Wil je dat dan betaal je minimaal 19,30. Erg eigenaardig. Ik heb het pakketje dus maar weer naar huis genomen. Ben erachter gekomen dat bij de duitse post brief verzending nog wel gewoon aangetekend kan. Daar hebben ze ervoor gekozen om 1 tarief te gebruiken wereldwijd(!!) en dan betaal je als brief 5,50 tm 500 gram en 9,05 tot 1kg. Dan ben je verzekerd tot 34 euro, maar de verzekering bij TNT is ook maar een wassen neus(net als de track en trace) weet ik uit ervaring. Alleen de inkoopwaarde krijg je dan vergoed, dus dan is de omzet nog steeds foetsie (UPS vergoed wel de omzet bijvoorbeeld). Dus waarschijnlijk voor mij ook geen TNT meer. Ik wens degenen die puur afhankelijk zijn van TNT echter veel sterkte.  

Bericht 5 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

verzamelex
Community-lid

hallo de verzendkosten moeten we wel verandere op ebay
moet dat per stuk
of kan dat ook anders allemaal te gelijk
groeten verzamelex

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

Ook voor mij is de verzending behoorlijk ongunstiger geworden.
Ik verzond meestal als track-trace pakket naar buitenland, dat wordt nu aangetekend en is weer iets hoger geworden maar nog net te doen.
Onverzekerd is eigenlijk geen optie meer.
Zelf zat ik vaak net boven de 600 gram dus de verhoging pakt voor mij wat anders uit dan voor mensen die onder de 500 zaten.

Ik zit zelf helaas te ver van Duitsland af, zou wel te doen zijn maar dan 1x in de maand maar denk niet dat daar mensen op zitten te wachten,...levertijd 6 weken :-).

Voor binnenlandse post is er al wel concurentie.

Mijn vraag zijn er mensen die een (goedkoper) en beter alternatief voor buitenlandse zendingen hebben?

Groet 

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

Ik ben begonnen om de meeste pakjes tot 2 kilo nu onaangetekend te verzenden. Het risico dat daar bij hoor draag ik zelf wel. Dan ben je altijd nog goedkoper uit.



Tot 2 kilo buiten Europa: €17,10. Aangetekend: €25,60


Dat is 50% extra. Landen als Japan en de VS zijn extreem betrouwbaar: priority-post raakt vrijwel nooit zoek. Scheelt ook tijd: zo hoef ik nooit meer in de rij te staan bij een TNT-loket voor een stempeltje.



Aangetekend is vooral noodzakelijk voor onbetrouwbare bestemmingen als Frankrijk en Italië. Of Nigeria voor mijn part.

Bericht 8 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

Dat is juist het probleem....regelmatig pakjes naar...frankrijk Italie, Zwitserland.
Belgie.....is ook een drama als ik dat hoor van klanten...
per 1/1/11 is het wel zo dat daar gekozen kan worden welke postbedrijf je wenst.

Maar goed klanten willen soms ook echt verzekerde verzending, en tuurlijk zij betalen...maar je concurentie positie wordt wel de grond in geboord door dat sure we can.....high prices less services

-- Bewerkt door arnhem1976 op 7 Jan 2011 9:55 CET
Bericht 9 van 19
laatste antwoord

Re: Nieuwe tarieven TNT

hoi,

jullie positie is nog steeds beter dan die van ons belgen blijkbaar:

http://community-benl.ebay.be/topic/Verkopen/Nieuwe-Posttarieven-Vanaf/1900000942

met vriendelijke groet,

je.bois.mon.cafe.ici

Bericht 10 van 19
laatste antwoord