Ik werd vanmiddag ook onaangenaam verrast. Aangezien ik bij de grens met duitsland woon doe ik het grootste gedeelte van mijn zaken met UPS in Duitsland, maar voor sommige dingen gebruik ik nog TNT. Ik wilde dus iets aangetekend naar Zwitserland versturen. Voorheen kon dat al brief en kostte dat 7,70 euro. Nu is de goedkoopste optie 10,27, maar dan ben je niet verzekerd. Wil je dat dan betaal je minimaal 19,30. Erg eigenaardig. Ik heb het pakketje dus maar weer naar huis genomen. Ben erachter gekomen dat bij de duitse post brief verzending nog wel gewoon aangetekend kan. Daar hebben ze ervoor gekozen om 1 tarief te gebruiken wereldwijd(!!) en dan betaal je als brief 5,50 tm 500 gram en 9,05 tot 1kg. Dan ben je verzekerd tot 34 euro, maar de verzekering bij TNT is ook maar een wassen neus(net als de track en trace) weet ik uit ervaring. Alleen de inkoopwaarde krijg je dan vergoed, dus dan is de omzet nog steeds foetsie (UPS vergoed wel de omzet bijvoorbeeld). Dus waarschijnlijk voor mij ook geen TNT meer. Ik wens degenen die puur afhankelijk zijn van TNT echter veel sterkte.