annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Moet ik een claim gaan indienen m.b.v. Paypal?

Op 8 juli heb ik een veiling gewonnen d.m.v. een herkansingsaanbod. De winner van de veiling zag af van de koop, volgens de verkoper. De verkoper heeft de laatste 3 bieders (inclusief mij) een herkansingsaanbod gedaan en ik was de eerste die gelijk had gereageerd (binnen 5 min.).

Toen ik de verkoper vroeg of hij z.s.m. de iPhone kon opsturen, kreeg ik binnen 5 min. het bericht dat hij de volgende dag het pakket zou verzenden met DHL. Dat gebeurde dus 2dgn. later, nadat ik de verkoper had gemaild of hij al het pakket had verzonden. De verkoper reageerde weer heel snel op mijn bericht. En vervolgens kreeg ik een mail van Ebay dat het pakket was verzonden.

Inmiddels wacht ik al 2 wkn. op mijn iPhone dat dus met Hermes wordt verzonden. Ik heb op dat bedrijf gegoogled, omdat ik nog nooit van dat bedrijf had gehoord, en las toen dat iemand 3 wkn. moest wachten op zijn pakket dat ook uit Duitsland afkomstig was, maar een ander had zijn pakket binnen 3 dagen al binnen.

Ik begin me nu een beetje zorgen te maken. Ik houd mijn hart vast dat ik niet weer word bedonderd, want een paar maanden terug kreeg ik mijn iPhone ook niet opgestuurd na 3 wkn. te hebben gewacht. Gelukkig heb ik wel via Paypal mijn geld terug gekregen. Maar dat ik nu al en een maand zonder mobiel zit en met een nieuwe sim-kaart die ik alleen voor een iPhone kan gebruiken, is hartstikke balen!

Zal ik Paypal inschakelen of zal ik nog maar even wachten op Hermes?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

heb je een track-trace nummer gekregen?

bel dan even met hermes of het nummer bestaat en of/ waar je pakje uithangt. Is het bij hen onbekend dan direct een cvlaim bij binnen pay-pal indienen (je hebt daar 45 dagen de tijd voor).

feedback van de koper is niet heelßlecht maar okm niet heel goed en is in ieder geval geen doorgewinterde 'ipone- verkoper.

Toch neem je een groot risico voor zo'n bedrag. Kan je niet beter op marktplaats kopen en langsgaan. wat als je een nepperd/baksteen etc krijgt.....

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ja, ik heb een track&trace-nummer gekregen. Nadat ik de verkoper had gemaild (2 dagen na de aankoop) of hij al het pakker had verzonden, kreeg ik binnen 5 min. een mail dat hij net het pakket had verzonden en wat het track&trace-nummer was. Paar minuten later kreeg ik van eBay een update dat het pakket verzonden was. Daarin stond ook hetzelfde track&trace-nummer. Maar wanneer ik naar de site van Hermes ga voor de status van mijn pakket, zie ik het volgende:

Detail Datum Uhrzeit Status 11.07.2012 12:02:45 Die Sendungsdaten wurden an die Hermes Logistik Gruppe übermittelt.

Het kan toch niet zijn dat het pakket al 2 wkn. op het postkantoor ligt? De verkoper reageert ook niet, nadat ik hem had gemaild waar het pakket bleef.

Ik ga morgen maar eens bellen met Hermes..

(En ja, natuurlijk is dat altijd beter om via Marktplaats te kopen en langs te gaan, maar paar maanden terug deed ik ook een poging om een iPhone te kopen. Gelukkig had ik nog niet betaald, want later kreeg ik van Marktplaats een e-mail dat zij van meerdere Marktplaats-gebruikers tips en/of klachten over de verkoper hadden ontvangen en dat zijn account dus werd geblokkeerd. Ik kan het natuurlijk nogmaals proberen om via Marktplaats te kopen, maar ik dacht: "eBay is toch wel veiliger, aangezien je via Paypal kunt betalen." Na 4 jaar lid te zijn op Ebay en geen negatieve ervaringen te hebben (gehad), lijkt het erop alsof daar nu wel verandering in gaat komen. Heel vervelend! Maar bedankt voor je antwoord, Abeldoorn!).

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

met het kopen van i-phones is het helaas wachten om opgelicht te worden op internet (lege dozen, hong-kong namaak), niet alleen op marktplaats maar ook ebay staat er vol mee. Pay-pal haalt het geld terug van de rekening van de verkoper, maar als deze het geld van zijn pay-pal rekening heeft afgehaald, kan pp daar dus geen geld terug halen en kan je alsnog fluiten naar je centen, ondanks alle mooie 'beschermings' kreten.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord