op 11-02-2011 16:37
Geachte leden,
Ik heb hierbij een vraag. Een aantal dagen geleden heb ik een cover verkocht en via het tnt verzendkantoor met de post meegezonden als briefpost. Deze post moest naar Belgie toe.
De cover had ik gewikkeld in een luchtbel kussen en nu heb ik van de koper bericht gekregen dat de cover inmiddels is aangekomen maar dat er een barst in zit.
Ik heb hem verzocht een foto van de barst te maken en voor de volledigheid ook een foto van de envelop (zodat er een klacht bij tnt kan worden ingediend) alleen deze is volgens hem in de vuilbak.
Wat kan ik in dit geval doen aangezien het geen verzekerd pakketje was en ik voldaan heb aan mijn verzend plicht?
Dient de koper nu een klacht bij tnt in te dienen?
Graag hulp gevraagd, waarvoor dank
op 11-02-2011 16:56
beter verpakken volgende keer les 1
karton er omheen
ze moeten er mee kunnnen gooien smijten overheen rijden
je moet het dus zo verpakken dat ze het niet kunnen buigen
op 12-02-2011 10:02
... aangezien het geen verzekerd pakketje was
Nog even een zeer hardnekkig misverstand uit de weg ruimen: die verzekering dekt nooit de schade van het onvoldoende verpakken van je object.
Dus als je voor 5000 euro zou hebben verzekerd en je verpakt het object onvoldoende, dan kun je niets claimen.
op 12-02-2011 19:03
De koper vragen het item terug te sturen, en vervolgens volledig vergoeden.
Is de koper van mening dat die zonder bewijs en zonder retour zending toch recht heeft op een terugbetaling en je wil hier niet aan tegemoet komen omdat je van mening verschilt dan kan je een negatieve feeback tegemoet zien.
Als het om een klein bedrag gaat zou ik de koper blokkeren, volledig vergoeden of opnieuw verzenden en niet meer aan terug denken.
op 01-04-2013 16:00
Beste E-bay leden,
Ik heb op 17 maart 3 items bij 1 en dezelfde verkoper gekocht en deze zijn op 18 maart verzonden richting mij met USPS.
Aangezien ik veel aan het werk ben en op onregelmatige tijden heb ik het pakket bij mijn ouders laten bezorgen.
Gister kreeg ik bericht van hun dat het is bezorgt bij hun met TNT en ben ik het op gaan halen.
Blijkt het pakket zo dus danig beschadigd te zijn dat er geen waarde meer van over is en niet meer te restaureren is.
Aan het pakket te zien heeft het vast gezeten ergens en is over de grond of meur geschaafd of misschien zelfs wat overheen gereden.
TNT heeft hier een plastic zak omheen gedaan en vonden het prima om zo te bezorgen. Mij ouders wisten niet of ze het nou wel of niet moesten aan nemen en de bezorger zei dat ze dat maar met USPS moetsen oplossen :S
Nu vraag ik me best veel dingen af: Hadden ze het pakket inderdaad aan moeten nemen of niet? Ik heb de verkoper al een bericht gestuurd maar nog geen gehoor. Moet zij een claim/klacht in dienen of ik? zo ja, waar, hoe en bij wie moet ik die indienen?
Met vriendelijke groet,
Roxy Febus
op 01-04-2013 22:43
U dient bij PayPal een klacht voor niet-ontvangen in te dienen.