annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

niet ontvangen object en kopersbescherming

Anonymous
Niet van toepassing

I heb een object verkocht naar canada. Nu heeft de koper een geschil geopend wegens niet ontvangen object. Ik bied gratis verzending aan met normale post en er staat in de advertentie dat dit voor risico van de koper is. nu geeft paypal z'n geld terug en trekt dit van mijn rekening af omdat ik geen track and trace gegevens heb. Kan nergens terugvinden dat dit moet, het is een bedrag van 80 euro. Is dit terecht dat ik dit moet betalen? Ik heb wel de bon van postnl dat de brief op de opgeven datum naar canada is gestuurd. Tevens heeft de koper niet geprobeerd te communiceren hierover. Hij heeft een mail gestuurd dat hij het niet heeft ontvangen en na 2 minuten het geschil geopend, precies op de 45e dag. Tevens betreft het een munt, dit valt toch niet onder kopersbescherming daar het een equivalent van geld is? Graag hulp en/of advies.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Volgens mij zit er wel verschil tussen verzamel munten (antieke munten, zilveren, gouden, etc.) en gewone 'moderne' munten.  U bent daarnaast als verkoper geheel overgeleverd aan de eerlijkheid van de koper, deze heeft namelijk altijd gelijk. U had het aangetekend moeten opsturen, echter is dat ook niet altijd een garantie voor het winnen van een claim...

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Anonymous
Niet van toepassing

Bedankt voor je reactie. Het betreft wel een zilveren munt maar het is een officieel betaal middel. Het vorig jaar een vrouw uit chili gehad die zei dat ze het niet ontvangen had. Paypal heeft haar het geld teruggegeven, en niet van mij afgeschreven. 2 dagen later melde ze dat ze de munt had ontvangen. Waarom gaf paypal haar toen wel het geld en trekken ze het nu van mijn rekening af. Heb herziening aangevraagt en ze andwoorden dat ik niet snel genoeg het track and trace heb doorgegeven. Waar staat dat het aangetekend verstuurd moet worden in de regels? Heb het vaker gedacht maar ebay en paypal zijn voor de kopers en laten de verkopers hangen, dat terwijl de verkopers belachelijk veel kosten betalen.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Elke verkoper kent zijn/haar uur van de waarheid betreffende PayPal ofwel eens ben je de klos.

Het verdient zeker aanbeveling de uitgebreide gebruikersovereenkomst voor PayPal-services door te nemen en dan vooral sectie 11 over het beleid inzake bescherming van verkopers.

Zo zie je bijvoorbeeld dat tegen een claim voor niet ontvangen een 'Bewijs van levering' nodig is. Online documentatie van een verzendbedrijf, bestaande uit onderstaande informatie:

een status 'geleverd' (of gelijkwaardig) plus de datum van levering,het adres van de ontvanger met daarbij minimaal de stad of postcode (of internationaal gelijkwaardige code) enzovoorts.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord