op 18-05-2013 17:19
Beging deze maand is er een pakketje verzonden vanuit Thailand. Ik heb netjes een track en trace nummer gekregen van de verkoper en ben op zoek gegaan. Uiteindelijk kwam ik in Duitsland terecht bij DHL.Daaruit bleek dat het pakketje op 13 mei in Nederland zou zijn.
Navraag gedaan bij Post Nl voor het Nederlandse track en trace nummer en wat blijkt nu, het pakketje zou op 15 mei afgeleverd zijn. Niet dus! En een handtekening voor ontvangst is ook niet te vinden.
Ik ben al bij wat buren geweest maar ook daar geen pakketje.
Wat nu?
mvg, Helen
op 18-05-2013 18:55
Als PostNL geen handtekening kan overleggen is er dus niets afgeleverd. U bent afgewimpeld! Lekker door drammen dus.
op 18-05-2013 20:26
De fout ligt duidelijk bij PostNL, Feit is dat ik geen pakketje heb en 100 euro kwijt ben.
De verkoper heeft het wel verzonden. Hoe ga ik hem dit uitleggen?
op 18-05-2013 21:31
U bent en blijft ''beschermd'' door Paypal. De verkoper moet immers een handtekening overleggen op het moment dat u een claim in dient. Deze handtekening is er niet dus u ''wint'' de claim. Lullig voor de verkoper maar zo gaat het tegenwoordig. Rustig afwachten en op tijd een claim indienen bij Paypal (45 dagen na aankoop).
op 19-05-2013 11:33
Het ligt gewoon bij de inklaring/douane.
Tracking geeft weinig/geen betrouwbare informatie.
Wacht tot 40 dagen na betaling en start dan de claim voor niet-ontvangen.
op 04-06-2013 22:49
Effe voor de duidelijkheid. Als deze zending in thailand verzonden is met DHL kan deze nooit door PostNL opgepikt zijn. DHL heeft een gesloten systeem. Dit houd in dat DHL een apart vrachtstation heeft op schiphol bij de doaune. Ik kan er toevallig over meepraten omdat ik zelf al iedere dag kom.
Is deze bijvoorbeeld op de goedkoopste manier verzonden zoals met thailand post, zal PostNL deze wel aanemen. Express zendingen zoals DHL, UPS, Fedex enz... zullen nooit aangenomen worden door post nl.