annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Ik doe net als anders mijn onverkochte objecten herplaatsen en nu boom bijna 50 euro Smiley Verdrietig

Dit is echt onbegrijpelijk en absoluut ook niet meer intresant. Ik verkoop postzegels met name voor 50 cent enzo. En gratis verzendkosten, dan is dit toch echt een klap in mijn nek!

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Heb ebay al gemailed, helaas zijn ze niet meer via de tel te bereiken.

Ga er vanuit dat dit een fout is, ik ben gewoon particulier en dat staat ook in mijn account.

Hoop dat dit snel opgelost word anders heeft ebay voor mij geen zin meer.

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Dat zal daar ook wel niet lang meer duren denk ik?

Dat wordt ze daar straks in belgiën net zo hard hun aars ingepropt als dat ze hier in Nederland nu hebben gedaan.

 

Eigenlijk is het enige passende antwoord: ebay compleet laten vallen, ongeacht in welk land.

Dan wordt het gewoon een site voor de zakelijke verkopers  ( die overigens ook flink genaait worden ).

 

 

 

Bericht 11 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Op ebay belgië loopt ook een discussie in de forums over weer moeten betalen van plaatsingkosten dus is niet alleen in nederland.

 

 

Bericht 12 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Ik ben net gestopt met eBAY en stap door naar Discogs. even goede vrienden

 

Bericht 13 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Ik begrijp de frustratie van deze verkopers wel maar:

 

Volgens mij is het particuliere aanbieden bedoeld voor 'echte' particuliere aanbieders, daarvoor lijkt 75 gratis aanbiedingen toch voldoende?

Ik persoonlijk zit niet te wachten op semi-handelaren of bijverdienende particulieren die elke week dezelfde 3000 veilingen gratis op Ebay zetten.

Dit vervuilt het aangeboden bestand enorm, kopers moeten zich elke keer weer door dezelfde onverkoopbare spullen worstelen.

-

 

Daarnaast, ik betaal 80 euro per maand voor een Ebay Topwinkel & een percentage van de verkoopprijs. De oneerlijke concurrentie van semi-handelaren is nu tenminste een halt toegeroepen.

-

 

 

 

 

 

 

Bericht 14 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Ik weet niet wat jij als oneerlijke concurrentie ziet?

Of onverkoopbare spullen???

Vervuiling van het aangeboden bestand???

 

Op het moment dat jij het blijkbaar als concurrentie ziet, zal het dus blijkbaar toch verkoopbaar zijn.

En als die spullen vergelijkbaar zijn en goedkoper.......dan zie ik dat gewoon als vrije markt werking.

Dan moet je zelf je prijzen maar naar beneden schroeven?

Ik persoonlijk zie er niet zo het probleem van in, dat kopers uit ontzettend veel aanbod kunnen kiezen.

 

Niemand heeft jou gedwongen om je een zakelijk account aan te laten smeren door die oplichters a.k.a ebay , dus niemand boeit het dat je gewoonweg veel te veel betaald voor wat je krijgt van ebay.

 

En 75 aanbiedingen per maand genoeg?

Er zijn genoeg rubrieken te bedenken waarin dat waarschijnlijk wel klopt, maar in bijvoorbeeld de postzegel branche.......slaat dat natuurlijk nergens op.

 

Maargoed, jij bent deze mening toegedaan.

Ik ben van mening dat de kleine verkoper de nek wordt omgedraait.

 

Jij staat volledig in je recht om er een verkeerde mening op na te houden, dus ik vind het prima.

 

 

 

 

 

 

Bericht 15 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Veilingen zijn bedoeld als verkoopartikel met een lagere inzet waarbij onverkochte artikelen eigenlijk uitzonderingen zouden moeten zijn.

Heel veel semi-handelaren boden honderden tot duizenden artikelen aan, die geprijsd werden met de vraagprijs, zo misbruik makend van de gratis veilingadvertenties. Die artikelen zouden eigenlijk als winkelartikel moeten worden aangeboden.

Ebay heeft daar nu een eind aan gemaakt en terecht.

Dat was inderdaad oneerlijke concurrentie. Die prijzen waren vaak juist te hoog, duizenden advertenties met misschien 5% daaruit verkocht per maand. En steeds maar opnieuw listen, was toch gratis.

-

Zakelijk account heeft niemand mij aangesmeerd, heb ik graag. Ik betaal een fractie van wat ik met een fysieke winkel zou moeten betalen en heb kopers van over de hele wereld. Als zakelijk verkoper heb je veel betere zichtbaarheid op andere Ebay sites, zeker als topverkoper.

Verkoop verder nog op een aantal andere internet sites, ben ingeschreven bij de KVK en betaal belasting over mijn verkopen.

Vooral dat laatste zou natuurlijk ondenkbaar zijn voor vele zogenaamde particuliere aanbieders.

Ben goed tevreden met Ebay sinds 1998, ben het niet met alle veranderingen eens, en natuurlijk wil ik lagere tarieven maar tot nu toe is er geen alternatief met hetzelfde bereik en omzet.

-

Misschien vervelend om te horen maar de zwijgende meerderheid blijft gewoon op Ebay zitten en haalt de verkopen wel extra binnen van degenen die vertrekken.

 

 

 

Bericht 16 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

ook al zijn de particulieren nu weg (en terecht want dit slaat alles)

zou jij niet veel meer verkopen , hoor ik denk zelfs minder

als er geen aanbod is heb je ook geen kopers

vergelijk het maar eens met een gewone markt

heb je een markt van 3 kramen lopen er heus geen 1000 mensen

als jij straks de enigste ben met poppetjes(volgens mij ook onverkoopbare rommel) en er kijken er nog maar 3 tel uit je winst

dat ze dit gedaan hebben is mijn een zorg het gaat om de manier waarop

op een prikbord moet je het lezen........

Bericht 17 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

de tijd zal het leren......
Bericht 18 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

alle particulieren zijn gestopt

dat kost ebay geld hoe je het ook ziet

,maar ze zouden wel gek zijn als ze dat zomaar laten gebeuren

dus ze halen het geld nu gewoon bij jou weg .......

lekker blijven aanbieden en vooral lekker blijven betalen....

succes ermee......hahahhahahah

 

 

 

Bericht 19 van 22
laatste antwoord

Re: ik ben particulier, maar krijg plaatsingskosten zakelijk account??

Voor diegenen  die daadwerkelijk hun klacht willen indienen kunnen dat beter doen op:                                                   WWW.KLACHT.NL

 

Daar wordt er tenminste aandacht aan besteed en bij Ebay doen ze net of hun neus bloedt!

En. . .des te meer er klagen, des te meer kans van slagen.

 

Als Ebay rond de 1e van de maand gestorneerd wordt, schakelen ze Intrum Justitia in en dan ben je gelijk al 40,- euro achteruit.

Bericht 20 van 22
laatste antwoord