annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopen op ebay.nl: wat kan er verbeteren

Nog een vraag die is gesteld door de moderator in het Powerseller forum van eBay.

Ook bij deze vraag ben ik benieuwd naar alle leden hun mening.

Originele vraag: Welke verbeteringen zou ebay volgens u moeten doorvoeren om het verkopen hier wat aangenamer te maken?

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

Op ebay.uk kan je aangeven of je ook zichtbaar wilt zijn in de USA en Canada uiteraard tegen extra kosten (vanaf 5 ct)

Zou dit ook geen idee zijn om dit in te voeren op de Nederlandse ebay? op die maniet ben je beter zichtbaar in b.v de UK.

Daarmee hoef je niet persé meer te adverteren op ebay.uk of .com

Dat daar extra kosten aan verbonden zijn maakt me niet uit ( in alle redelijkheid natuurlijk )

Bericht 31 van 47
laatste antwoord

eBay en redelijk zijn elkaar uitsluitende entiteiten.

Bericht 32 van 47
laatste antwoord

Automatiseren van gratis verzending.

Soms plaats ik veilingen die hoger oplopen dan de prijs die ik er voor wil hebben, of al te koop staan in me winkel.
Als dit het geval is bied ik meestal gratis verzending zodra ik een factuur verzend of een korting op de gekochte items, maar veel kopers (vooral me veilingen op ebay.com) wachten niet altijd een factuur af en betalen direct.

Het zou wel handig zijn als dit word geautomatiseerd, zodra een veiling een bepaald bedrag haalt dat de verzendkosten automatisch op 0 gezet word.

Bericht 33 van 47
laatste antwoord

Het niet meer sturen van betalingsherinneringen als de zaak allang betaald en afgehandeld is.

Bericht 34 van 47
laatste antwoord

Dat komt omdat verkopers het item niet als betaald markeren.

eBay zou het wel kunnen veranderen dat ook wanneer er feedback achtergelaten is de betalingsherrineringen stoppen.

Bericht 35 van 47
laatste antwoord

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je wordt er haast bang van als verkoper... De macht die een koper heeft. Met name de onervaren koper. Die weet niet wat het inhoudt negatieve feedback te geven. Komt een produkt wat later vanwege TNT problemen? Hup... gelijk negatieve feedback. Naar mijn mening wordt de koper veel te veel beschermd en mag er wel eens beter gecommuniceerd gaan worden door Ebay. Door deze onervaren kopers bestaat de mogelijkheid voor de koper dat zijn account gesloten wordt.

Laatst had ik ook zoiets: Een klant uit spanje emailde me dat ze een fout object had ontvangen. Ik heb daarop gelijk teruggemaild met mijn excuses en dat ze het object mag houden en dat ik haar de juiste zal zenden. Een TOP oplossing naar mijn mening! Want service staat bij mij hoog in het vaandel. Een uurtje later... wat schetst mijn verbazing? Negatieve feedback ontvangen!!!! Ik direct een email naar klant waarom ze dit heeft gedaan. Volgens mij heb ik dit naar tevredenheid opgelost toch? Kreeg ik een email retour dat ze nog een bedel wilde en dat ze dan pas haar negatieve feedback zou wijzigen. Dus dreiging van de klant......

Vervolgens heb ik misbruik aan Ebay kenbaar gemaakt. Krijg ik van Ebay een standaard emailtje retour met daarin een standaard verhaal waar ik dus niets aan heb. Ik moet zelf een verzoek indienen om feedback te wijzigen. En daarmee is de kous af!! Dit terwijl ik aan ebay de emailcorrespondentie met daarin de dreig email van de klant heb doorgemaild. Daar wordt echter niet naar gekeken. Belachelijk toch??

Zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen. Als verkoper ben ik dus bijna bang van mijn eigen klanten. Dit is toch niet normaal? Tevens duurt de communicatie met Ebay eindeloos. Op sommige emails heb ik nog steeds geen bericht ontvangen.

Ik ben een redelijke klant voor ebay. Mijn kosten zijn zeker 800-1000 euro per maand. Ik vind dat ebay zo niet met zijn klanten kan omgaan.

Brigitta

Mijnpandora

Bericht 36 van 47
laatste antwoord

Zie voor redelijk #32

Bericht 37 van 47
laatste antwoord

hallo ik vind dat je als verkoper ijgelijk niks te melden hebt

ik bijvoorbeeld

iemand in de usa koopt iets van mij een modelbouw motor

ik stuur het netjes weg en bewijz is hier produckt licht 4 weken bij  costums inklaring

meneer krijgt gelijk goede feedback na ontvangst geld

vervolgens komt er een cleam van niet ontvangen produckt

en een week later terwijl ik op vankantie ben wordt zo maar geld van mijn paypal gehaald door ebay is ook paypal he 1 bedrijf en zomaar de ad waar mijn motor in stond vewijdert

nu ben ik dus mijn geld kwijd enz

nu 1 jaar na dutum krijg ik weer de zelfde onzin met hun en weer willen ze voor hetzelde produckt nog 1 keer geld

help help ik slaap er niet meer

van HELP MIJ AUB

MIJN iedee is maak alles  transparant en maak berijkbaarhijd dus dat je ebay even kunt bellen Bijvoorbeeld

help help

alfred kijk dit is het antword van  ebay wie kan mij helpen aub.

Naar aanleiding van de gegevens binnen ons systeem kunnen we het vastleggen dat uit het bewijs die u aan ons verstuurd heeft niet blijkt, dat het object geleverd is. Dit houdt in dat u wel voor deze rekening dient betalen.

Hiernaast zouden we u vriendelijk erop letten dat u de verzendingsbewijzen van objecten binnen 45 dagen dient indienen zodat deze het levering van items bevestigen kunnen en u soortgelijk situaties vermijden kunt.

help help ik weet me geen raad meer

ik heb een ebay shop denk er zelf aan er mee te stopen

alfred

-- Bewerkt door kuipertje0 op 9 Dec 2011 13:24 CET

-- Bewerkt door kuipertje0 op 9 Dec 2011 13:27 CET

-- Bewerkt door kuipertje0 op 9 Dec 2011 13:32 CET
Bericht 38 van 47
laatste antwoord

u schijnt hier een Amerikaanse koper

getroffen te hebben die het met de eerlijkheid

niet zo nauw neemt.

Ja en als u paypal accepteert dan dient u aan al

de voorwaarden van paypal te voldoen, hoe onredelijk

dan ook.

Ik kan u adviseren omdat u hierdoor al slaapproblemen

door dit gebeuren ondervindt ebay maar vaarwel te

zeggen en u licht elders te gaan opsteken waar zaken

op een wat minder moeilijke wijze afgewikkelt kunnen

worden.

Het allerbeste toegewenst,

groetjes Niek

Bericht 39 van 47
laatste antwoord

zie ook hier

Staat uw PayPal rekening in de min ?

Dan dient er inderdaad nog betaald te worden.

De koper heeft altijd gelijk en de verkoper betaalt de rekening.

Bericht 40 van 47
laatste antwoord