op 24-10-2010 15:26
op 27-10-2010 17:26
Het is te hopen dat ebay een keer mee leest en ik weet dat Martijn mee leest in het winaarsdraadje en soms het rondje, dus Martijn laat in deze ook eens wat van je horen!!!!
op 27-10-2010 17:32
op 27-10-2010 18:13
Ik snap sowieso al niet waarom die vraag alleen in het zgn Powerseller Forum is gesteld, ik wist niet eens dat het bestond, maar ja ben dan ook geen Powerseller!!!
op 28-10-2010 14:27
Wou eigenlijk eerst even bij een kleine controlegroep testen, bepaalde veranderingen laten uitvoeren en dan ook even bij jullie komen kijken. Aangezien we de powersellers als de grote verkopers beschouwen bij ons ben ik eerst even bij hun gaan vragen.
Ik lees altijd mee (beetje creepy eigenlijk) en neem ook julie ideen aan boord, maar ik kan jammer genoeg niet op alles reageren.
op 28-10-2010 15:54
Nou om het bij een kleine groep te testen ben je in geslaagd, behalve abeldoorn en ik komt er vrijwel niemand kijken eigenlijk in het powerseller forum.
Misschien is het dan een idee om wat powersellers op de hoogte van het forum te stellen, want ik kom wel veel Nederlanders tegen op de powerseller borden van ebay.com
En een reactie op wat positief is en wat er eventueel beter kan op ebay, daar hebben de particuliere, zakelijke , powersellers en top-rated sellers vaak wel dezelfde ideeën over volgens mij.
op 29-10-2010 00:46
Beetje jammer dat wij die als´grote verkopers´ beschouwd worden, en die dan ook flink wat geld opbrengen voor ebay, tegelijkertijd ook bij het minste en geringste door ebay/ onervaren kopers worden (af)gestraft. Als een paar klanten die sterretjes laag beoordelen wordt je powerseller status ingetrokken, of krijg je verkoper beperkingen. Nu weer een klant in amerika die al 7 dagen wacht op zijn bestelde cd en boos is dat die er nog niet is. Dat worden dan weer lage sterren. Handig dat je een geschil kan openen wegen niet betaling, maar daar staat dan wel vaak een slechte feedback /sterren tegenover omdat je als verkoper te ongeduldig bent, de post er lang over doet etc... Zo ook het invullen van die sterren. Bij 3 sterren staat iets in de trant van niet goed en niet slecht (gewoon standaard dus eigenlijk) maar als je als verkoper 'slechts' 3 sterren hebt wordt je al tijdelijk geschorst. Een behoorlijke discrepansie tussen wat de koper ziet bij het invullen en het uitvoeren van beleid naar de verkoper.
Verder vraag je namens ebay wat wij 'powersellers' vinden. Daar geef ik dan antwoord op, maar ipv daar iets mee te doen, ga je geheel ebay eigen, mijn antwoorden weerleggen 'het valt allemaal wel mee, het wordt niet veranderd, dat is nou eenmaal het beleid' en zaken waar ebay wel in te kort schiet worden gewoonweg genegeerd. Eigenlijk is het belangrijkste nog wel dat ebay kopers tot het uiterste beschermt terwijl verkopers (die het geld in het laatje brengen), als een soort van vervelend kwaad worden gezien die je moet behandelen alsof het allemaal criminelen zijn.
Tuurlijk zit er een hoop kaf onder het koren (doe eens wat aan die chinese verkopers met lokatie nederland die een plasma voor 100 euro aanbieden). Powersellers met met 1000-en feedbacks zouden wel wat meer mogen worden ontzien.
-- Bewerkt door abeldoorn om 29 Oct 2010 11:11 CEST
-- Bewerkt door abeldoorn om 29 Oct 2010 11:13 CESTop 29-10-2010 13:43
eBay zou de volgende verbeteringen kunnen doorvoeren om het verkopen hier wat aangenamer te maken:
-Ophouden met het pushen van PayPal.
-Antwoord geven op gestelde vragen.
-Herstellen van de tweezijdige feedback.
-Niet verder verhogen van de tarieven.
Met de vriendelijke groet van een powerseller zonder status.
op 30-10-2010 16:41
op 30-10-2010 17:22
Ik ben bang dat we kunne klagen en vragen wat we willen maar voor Nederlanders op Ebay zal er nooit wat veranderen daarvoor zijn we een te kleine doelgroep, alleen betalen dat mogen/moeten we welB-)
op 30-10-2010 17:31
Klopt, alles word alleen in onze nadeel besloten zonder inspraak.
Dit is al jaren ebays beleid, maar tja martijn vroeg er zelf om dus ik probeer elke dag gewoon iets te bedenken.
En ik post het niet op zijn originele bericht omdat ik het nogal onzinnig vind dat alleen de inspraak van powersellers zou gelden.
Uiteindelijk wat er beter kan is teruggaan naar de formule van ibazaar, een eerlijke online marktplaats voor kopers en verkopers.
Toen er nog wel eens etentjes werden georganiseerd, of je een cadeautje kreeg wanneer je goed presteerde.