op 04-12-2012 16:03
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem waar ik niets van begrijp. Op 13 oktober verkoop ik een object, de koper claimed een klein probleem en we komen tot een oplossing: ik betaal 1/3 terug.
Nu krijg ik vorige week een bericht dat er nog iets niet goed is. Ik vraag om het onderdeel op te sturen zodat ik het gratis kan vervangen en bij ontvangst ontdek ik dat het niet op normale wijze kapot is gegaan. Ik geef dus geen garantie.
Vervolgens koopt de gebruiker gisteren een ander object van mij, mijn gevoel zegt dat hij dit doet om mij te pesten.
Ik annuleer de transactie en voeg hem toe op de blokkeerlijst(waar ik het bestaan niet van wist).
Vervolgens markeert hij het object als betaald en geeft mij negatieve feedback. Ik moet de ebay kosten zeer waarschijnlijk ook nog betalen.
Ik heb geen idee hoe ik dit kan voorkomen of terugdraaien. Van ebay krijg ik de reactie dat ze geen invloed hebben op het feedback systeem of dat ik het had moeten markeren als onbetaald...maar als de koper wel zou hebben betaald, dan zou ik moeten zenden...en dan had ik zeker achteraf een claim gekregen.
Iemand ervaring met dit soort praktijken en hoe je dit kan voorkomen?
op 05-12-2012 17:48
probeer het op te lossen via dezelfde weg als diegene die draadje heeft geopend, er is geen betaling gedaan en u heet bewijs dat de adressering niet klopte, het feit dat u niets heeft kunnen verzenden toont al aan dat de "koper" niet kan zeggen dat de ketting 'nep' zou zijn!
op 05-12-2012 17:52
Ik heb direct ebay het verzoekt gemaakt de feedback te verwijderen. Daarnaast vervolg feedback gegeven op beide accounts om de schade zoveel mogelijk te beperken...
Het systeem zou toch echt aangepast moeten worden, als je alles leest hier, onbegrijpelijk!
op 05-12-2012 18:58
het lijkt soms wel een virus!
op 06-12-2012 10:05
Zojuist de uitslag van mijn verzoek; het standaard bericht, na nauwkeurig.. bla bla, kunnen ze het niet weghalen omdat het iets tussen koper en verkoper is... hahaha, wat een mensen zeg, schandalig is het!!! Ze zien toch dat de koper niets heeft betaald? hoe is dit mogelijk? Als je vervolgens belt hangen ze gewoon op! Mijn vertrouwen in ebay is tot een diepte punt gedaald! Kijk voor de grap eens op het forum van ebay.com. Duizenden verkopers zijn druk op zoek naar een alternatief voor dit beschamende beleid.
op 06-12-2012 10:06
en dat is nu dus de ellende vindt maar eens een alternatief! dat is geheel afhankelijk van wat je aanbiedt!
op 06-12-2012 11:15
Het recht heeft gezegenviert! (als ik dat goed zeg).
Na het eerdere besluit ben ik nogal boos geworden en hebben ze de onterechte feedback als nog verwijderd omdat de koper niet heeft betaald. Mijn dank is groot!
op 06-12-2012 11:26
is in ieder geval iets! en je advertenties? worden die weer opnieuw geplaatst en krijgen kopers die nog niet betaald hadden nu een mail dat u ten onrechte beschuldigd bent?
maar ja de feedback is alvast weg!
op 06-12-2012 14:05
Geen idee. Ads. zijn nog steeds foetsie, staan ook niet in de lijst onverkocht.... Krijg een betaling binnen van iemand blijkt die ad. ook weg te zijn, je kan dus geen feedback geven/ontvangen.... omdat de ads helemaal verdwenen zijn kan ik dus alles opnieuw doen.... Zo komen we de dag wel weer door.