op 20-11-2013 20:34
Ik ben nieuw met het verkopen via Ebay. Nu is het zo dat ik mijn eerste item vanochtend erop heb gezet en tot mijn verbazing was deze binnen een paar uur verkocht. Heel veel info had ik nog niet staan in mijn advertentie of foto's, omdat ik dit in de avond wilde aanpassen.
Maargoed, ik heb dus een factuur gestuurd. Kreeg ik een bericht terug dat diegene mijn email wilde hebben voor Paypal-betaling.
Dit gaat toch via Ebay? Ook vond ik het vreemd dat de persoon vandaag pas een account heeft aangemaakt en vrij snel na het openen van de veiling op de nu-kopen prijs had gedrukt. Het gaat hierbij om een persoon uit Engeland.
Ben ik nu heel argwanend of heb ik hier goede redenen voor?
Wat kunnen jullie mij adviseren in deze situatie?
Groetjes!
op 20-11-2013 20:51
Wat ik vergeten ben te melden is het bericht wat ik van de koper kreeg:
Dear Seller,i want you to reply me about the condition , I want the item too be sent too my pastor Abroad and I will be Paying the sum of EUR 150.00 for shipment and i have been trying to get the money sent to you by paypal but it keeps telling me that the email account is invalid...Please i would really appreciate it, if you can send me your PayPal email Payment invoice direct to my this my mail.(weggehaaldivmprivacy@yahoo.com).Thanks
op 21-11-2013 07:40
Ja, dit is een oplichter. Uw gevoel voor juiste verhoudingen heeft gewerkt.
Nooit naar een ander adres sturen dan de PayPal betaling vermeldt en alleen via de koppeling vanuit eBay anders hebt u geen enkele verkopersbescherming. Die is toch al heel beperkt want u moet ook altijd kunnen bewijzen dat de koper het item heeft ontvangen (in voorkomende gevallen). Start na vier dagen meteen de procedure voor niet betaler. Dat kan onder Mijn eBay onder Verkocht bij het item met Een probleem oplossen. U krijgt dan van eBay de verkoopkosten terug.