annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

belachelijk hoge paypal kosten 1640 gbp ontvangen en 86 gbp kosten!

belachelijk deze kosten

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Dat wist u toch van te voren?

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Van de overgebleven GBP verdampt nog eens 3% wisselkoersomrekeningopslag als u het bedrag in EUR naar uw bankrekening overschrijft.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Ik zou willen zeggen: gefeliciteerd met Uw verkoop.

Als U nog veel meer verkoopt, gaat U mogelijk in een lager tarief vallen. Lees Uw voorwaarden bij PayPal.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Enige oplossing is Paypal zoveel mogelijk te vermijden/boycotten.

Ze roven inderdaad fors veel geld weg. Ebay pakt 8% en daarbovenop pakt Payal (eigendom van eBay) nog eens 4-6% en daarbovenop 3-5% wisselkoerscharges.

Dus als verkoper: Paypal betaal optie uitzetten bij al je verkopen en mocht je via eBay ook eens wat kopen: Probeer zoveel mogelijk per bank/giro te betalen (gaat prima binnen Eurozone). Als meer mensen dit gaan doen zal Paypal hopelijk die exorbitante kosten ooit eens gaan verlagen.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Volgens mij heeft U zelf de PayPal-optie nog niet uitgeschakeld of vergis ik mij?

Verder zijn de PayPal kosten maximaal 3,4% plus starttarief van € 0,35. Maar zeel veel verkopers betalen minder en zullen Uw advies dus niet zo snel opvolgen.

Zelf betaal ik ook geen 3,4%, dus mij hoort U niet klagen.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

ter informatie voor de lezers op dit forum heb ik nog even de regels voor de bankkosten opgezocht. 

Let wel: Bankkosten kunnen sterk variëren van bank tot bank en van land tot land.

Informatie heb ik niet, maar het zou kunnen zijn, dat iemand, die vanuit Italië geld betaald voor een aankoop in bijv. Nederland, hogere kosten betaald, dan de gangbare lage tarieven in Nederland.  Hij/zij betaald immers maximaal de kosten van een binnenlandse betaling. 

Betalingen en overmakingen

Voor internationale betalingen in euro binnen de EU mogen banken geen hogere tarieven aanrekenen dan voor binnenlandse transacties  voor hetzelfde bedrag.

Deze regel geldt voor alle elektronisch verwerkte betalingen in euro, met inbegrip van:

• overmakingen tussen bankrekeningen in verschillende EU-landen
  • afhalingen aan geldautomaten in EU-landen
  • betalingen in de EU per krediet- of bankkaart
  • betalingen die direct in rekening worden gebracht
  • geldtransfers

Deze regels gelden niet voor internationale betalingen in andere munten dan de euro.

Ook in EU-landen waar de euro niet wordt gebruikt, moeten banken voor betalingen binnen de EU dezelfde tarieven hanteren als voor binnenlands geldverkeer, als de betaling of overmaking in euro gebeurt.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord