annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

EbaykostemEbaykosten

Als beginnend top winkelier breng ik deze maand, meer dan 50% van mijn inkomsten naar Ebay. Gelukkig kreeg ik nog kortting anders was het 70 %. Ik klaag niet, want ik vang deze kosten op met mijn discogs en bol.com verkopen. De enige reden ,dat ik nog een tijdje bij ebay blijf, is dat het heel veel werk heeft gekostt om bijna 2000 artikelen er op te zetten, toen die erop stonden,kwam mem ineens met de nieuwe tarieven. ik hoor graag van collega's hoe die hier over denken !
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Re: EbaykostemEbaykosten

Dat is de weg van de minste weerstand. iIk geef mezelf nog de tijd tot eind 2013
Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

Ebay zijn niet meer voor de kleine verkoop aanbiedingen. Wat zij nu doen is pue afzetterij. Als je artikelen opnieuw te koop aanbied komen die zonder dat je er opdracht voor geeft in 2 rublieken te staan terwijl het onverkocht eerst in 1 rubliek stond . Bingo voor Ebay.

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

om te beginnen heb ik geen verstand van CD's, en een beetje verstand van EBAY.

 

met "in het wilde weg" bedoelde ik: kijk goed op Ebay, waarvoor de concurrentie het aanbiedt en ga daar mogelijk iets onder zitten. Ik had de indruk, dat in de tijd van gratis plaatsen, het was: "nooit geschoten is altijd mis".  We beginnen met een wereldprijs, lukt dat niet dan verlagen we de prijs wat, enz.

 

Ik heb me een tijdje geleden gemengd in de discussie over de veranderingen van EBAY aangaande de particulaire aanbieders. Daar werd gesproken over 6000 aanbiedingen, die men op Ebay had staan ( als hobby). Zelf heb ik 113 Artikelen actief en heb er de laatste 30 dagen 272 verkocht. daarbij opgemerkt, dat ik van de meeste artikelen meer/veel stuks aanbied.

 

Natuurlijk is mijn produkt, wat unieker dan CD's  en mogelijk is Ebay niet, minder of niet meer geschikt voor de verkoop van CD's. Het aanbod te groot en/of de prijs te laag. In heb wel de indruk, dat de kopers zich niet altijd realiseren, dat het opzetten en verkopen op Ebay niet gratis is. Ik kan natuurlijk als zakelijke aanbieder de kosten **bleep**, maar betaal vervolgens ook belasting en draag meestal 21% BTW af.

 

Een tip is nog wel: ik gebruikte tot op heden nog guldenzegels voor Post.nl en verzend veel via Duitsland, waar de voorwaarden en tarieven aanzienlijk gunstiger zijn. Daarmee kan ik eenvoudig wereldwijd verkopen. Voor jou is dat, denk ik, geen optie, gezien je woonplaats. 

 

Voor mijzelf is Ebay, ondanks de kosten voor Ebay en PayPal, een prima manier om eindelijk eens van spullen af te komen, maar als ik alle uren ga  tellen ...................... Nee laat ik dat maar niet doen.

 

Veel succes met de verkoop en misschien krijg je nog een goede ingeving.

 

 

Bericht 13 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

Bedankt voor  het meedenken en de suggesties.

 

Ik ben gewoon kwaad, omdat ze met een topwinkel van alles beloven,sinds ik al die medailles en top verhalen op mijn site

heb, verkoop ik veel minder als een maand geleden met mijn basiswinkel en gratis velingen.

 

Weet u hoeveel tijd dat kost om 2000 cd's op ebay te zetten. ze stonden er pas op en toen moest je ineens betalen voor het plaatsen op veilingen. Had ik ze laten staan in de basiswinkel, dan had het me  veel geld gekost., als alternatief zag ik de topwinkel  gratis wanneer  je ze op  30 dagen zet. Ik koos hiervoor, omdat al dat werk daardoor niet verloren zou gaan... 

 

Gelukkig verkoop ik ookl via de veel vriendelijke sites van discogs en bol.com. Het voordeel van die sites is dan ook, dat de foto's en omschrijving van de cd er al opstaan. Ebay is vergeten, dat  de hobbyist met zijn winkeltje die hele tent heeft groot gemaakt.. 

 

vandaag in de volkskrant Pierre Omidyay (ebay baas) steekt een kwarm miljard dollar in een nieuwssite

Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

Al die toeters en bellen helpen inderdaad weinig/niets.

eBay is er om geld te verdienen voor eBay.

Niets om je echt kwaad over te maken.

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

Wat zijn dan precies de gunstigere voorwaarden en tarieven in Duitsland?

Bericht 16 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

vb Ik heb twee weken geleden iets gekocht in Duitsland. Verzendkosten 3,65. Deze week heb ik twee kleine artikelen verkocht. Pasten in hetzelfde doosje en wogen minder dan mijn pakketje uit Duitsland. Moest verzonden worden naar Duitsland verzendkosten 13,00. En dan vinden wij het vreemd dat Duitsers, maar ook andere landen meer verkopen dan wij. De post nekt ons in veel gevallen.

 

Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Re: EbaykostemEbaykosten

Een klein ding..probeer eens iets te verkopen via de Duitse Ebay en je zult zien dat die geld vragen voor van alles en nog wat, extra foto etc. Zo loopt de prijs van een cd aanzienlijk op. Wat gunstig is in Duitsland is het transport. DHL bv rekent aanzienlijk minder voor wereldwijd transport.

Bericht 18 van 18
laatste antwoord