annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay.nl en ebay.be

Goedenavond,



IK heb me gisteren ingeschreven op Ebay.nl maar vandaag merk ik dat ik ingeschreven ben op EBAY>BE


Beetje raar dit en ik heb geen idee hoe dat komt.


Kan ik dit ergens veranderen want nu komt er geen enkele


advertentie van me o de nederlandse ebay en dat is toch wel de bedoeling.



Bedankt voor eventuele oplossingen alvast. 🙂

Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Ebay.nl en ebay.be

Goedemorgen Niek,



Met alle respect maar je stelt het wel heel simpel en kort door de bocht vind ik wat bestellen en betalen betreft.


Als je nieuw bent heb je allemaal wel al eens iets "te snel" gedaan denk ik.


Als ik dan 1 uur nadat ik "geboden" heb erachter kom dat dit niet de bedoeling was DIREKT de verkoper probeer te benaderen met deze mededeling en vervolgens helemaal niks meer hoor dan vind ik het bijna zielig om een negatieve beoordeling te krijgen.


Maar goed dat zal wel mijn "simpel" denken zijn.


Vriendelijke groeten,



Roger





Bericht 11 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

goedenmorgen Roger,


 


ja dat een nieuweling wel eens wat niet goed doet


daar kan ik volledig mee instemmen.


 


En dat er verkopers hier rondlopen die het spel


met het mes op tafel spelen en dit ook t.o.v.


nieuwe ebayers dat is mij dus ook welbekend.


 


Maar dat neemt niet weg dat als jij op de nu


kopen knop drukt dat je een bindende overeenkomst


aangaat en dat je dus een betalingsverplichting hebt


en je hebt nu een verkoper getroffen die geen rekening


wenst te houden dat jij een nieuweling bent.


 


En kennelijk ziet ebay dat ook zo.


 


Laten we het ermaar ophouden dat je de verkeerde


verkoper tegen het lijf gelopen hebt, lang niet alle


verkopers hier spelen dit spel zo en hebben wel


degelijk begrip dat jij als nieuweling het allemaaal


nog niet zo goed in de vingers hebt.


 


groetjes en ik hoop voor jou dat je een medewerker


van ebay tegen het lijf loopt die wel begrip heeft


voor jou situatie.


 


groetjes en een prettige dag,


 


Niek

Bericht 12 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het principe van Nu Kopen? je weet toch als je daar op drukt je iets gekocht hebt!



Verkopers die spelen het spel met het mes op tafel? misschien zijn die verkopers het misschien wel zat om constant opgescheept te zitten met die newbees die niet de moeite nemen om zich vooraf op de hoogte te stellen van de regels van het kopen op eBay!



Dit is immers ook een stukje eigen verantwoording! fouten maken doet iedereen dat is niet alleen voorbehouden aan kopers maar ook aan verkopers!

Bericht 13 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

goedenmorgen Stephan,


 


Ja ik ben het met je eens dat als je wat koopt


dat je moet betalen. en ik ben ook newbee geweest


en heb altijd alles betaalt.


 


En ik wist ook als ik wat gekocht had dat ik een


bindende overeenkomst aangegaan was.


 


Maar ik kan me voorstellen dat een nieuweling hier


niet zo bekend is met het veilinggebeuren dan ik


en ook vaak hier voor het eerst met een internetveiling


in aanraking komt en het allemaal nog erg nieuw is en


een verkoper die dus niet reageert op een mail waarin


een nieuweling vraagt om de transaktie te annuleren daar


kan ik niet zol veel begrip voor opbrengen.


 


groetjes Niek


 


 

Bericht 14 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

Er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het de verantwoording is van de koper om zich vooraf op de hoogte te stellen van de gang van zaken.



Het is aan de verkoper of hij akkoord wil gaan met het verzoek tot annuleren en ik als verkoper zou dat ook niet snel weigeren maar ik kan me op zich voorstellen dat er verkopers zijn die dit al te vaak hebben meegemaakt en er geen zin meer in hebben!



Ik vind persoonlijk dat je pas moet gaan bieden of op de Nu Kopen knop drukken als je je vooraf op de hoogte hebt gesteld dat je er dan ook aan vast zit



Bericht 15 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

iemand die correct behandelt wordt zal gauw nog


eens terugkomen. en zeker iemand die al heel snel


reageert dat die een fout gemaakt heeft en daar


een vriendelijke mail van een verkoper terugkrijgt.


 


enfin d.i. mijn mening ik kom op het internet overal


vriendelijke verkopers tegen en ook wat minder vriendelijke


maar dat is dus een minderheid.


 


groetjes Niek

Bericht 16 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

Beste Stephan,


 


even iets wat niets met dit onderwerp te maken


heeft waar is hummel gebleven?  strafbankje ebay?


 


 


trouwens een leuke vraag van een rode ster


in het antwoordcentrum, normalitair zou ik


daar wel op reageren maar ja moeite doen


en dan door een of andere weggooier die


anoniem is mijn antwoord als onnuttig gekwalficeert


te zien daar doe ik niet aan mee.


 


En ebay ten voeten uit om niet op je draadje te


reageren.


 


groetjes Niek

Bericht 17 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

Beste,



Dat je moet betalen als je iets besteld, helemaal met je eens.


Alleen als ik als newbee er amper 1 uur achter kom dat ik iets fouts


heb besteld en DIREKT de verkoper hiervan in kennis breng


MET het aanbod om iets anders uit zijn winkel te bestellen


zodat hij geen omzet misloopt, dat mag ook wel even vermeld


worden. Dat deze verkoper daar dan geen enkele reactie op


geeft (na vier emails en twee maal telefonisch contact!!) DAT vind ik gewoonweg onbeschoft. Als je het toch over "normen en


waarden" hebt. Dat je je dan voor een armzalige €25 euro's zo


laat kennen om iemand een negatieve aantekening te geven


dat is niet echt "klantvriendelijk" en dat zegt meer over het soort verkoper dat je dan bent.


Ondertussen heb ik besloten om die €25 te betalen en het object mag hij houden. Het ging mij nooit om het het geld maar


wel om het principe.


Ik hoop dat je ook een "feedback"kunt geven over een verkoper hier op Ebay. Daar ga ik dan eens goed voor zitten


al was het alleen maar om toekomstige newbees te waarschuwen voor zulke praktijken van bepaalde verkopers.



Fijn weekend iedereen trouwens nog



Groetend,

Bericht 18 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

You are oh so right!


 


met dit soort verkopers maak ik korte metten.


 Ik heb meer dan 5 jaar hier geen negatieve feedback


gegeven, dus je hebt heel veel pech gehad dat


je tegen zo een " verkoper " aangelopen bent.


 


je gaat dit objekt betalen, en je laat hem leveren


ondanks dat je het objekt niet kan gebruiken.


 


en je geeft verkoper negatieve feedback en ga er maar eens


rustig voor zitten.positief voor je is dat een verkoper


hier geen negatieve feedback meer kan geven, maar


in de tijd dat ik negatief hier gegeven heb kon een verkoper


dat nog wel maar dat was voor mij geen enkele belemmering


om dat te doen.


 


En trouwens veel succes met kopen hier, ik kan je


wel vertellen dat hier zeer veel verkopers rondlopen


die het vak veel en veel beter verstaan dan deze


"verkoper " waar jij ongelukkigerwijze tegenaan gelopen


bent.


 


groetjes Niek

Bericht 19 van 25
laatste antwoord

Ebay.nl en ebay.be

Ik heb even de feedback van de verkoper bekeken en dat liegt er niet om! misschien toch handig om de volgende keer eerst even te kijken naar de fb van een verkoper, dit kan erg handig zijn om voor jezelf te beoordelen of je daar wel wilt kopen, ik weet dat fb lang niet alles zegt maar soms gaan er wel alarmbellen rinkelen zeker als je dan de reactie van de verkoper leest op gegeven fb.



Ik ben zowel koper als verkoper en als verkoper zal ik er altijd alles aan doen om mijn klanten tevreden te houden, vaak nog ten koste van mezelf!



Ik weet ook als koper dat je soms een engelen geduld moet hebben maar uiteraard is daar een grens aan!



Laat deze ene ervaring je er niet van weerhouden om bij een andere verkoper wel iets te kopen want zoals Niek ook al zei 99,9% van de verkopers zijn gewoon betrouwbaar!



Bericht 20 van 25
laatste antwoord