op 18-11-2011 12:22
Goede middag
Ik heb op ebay.de een object verkocht (via direct kopen).
Koper betaald direct via Paypall maar annuleerd het ook direct.
Zij vraagt een ander Paypall adres van mij want zij zou problemen met haar paypall rekening hebben.
Ik geeft haar mijn andere paypall adres door.
Zij betaald weer direct en ja hoor en wordt door haar ook direct geannuleerd.
Ik heb diverse betalingsherrinneringen en emails gezonden maar ik kreeg geen antwoord.
Toen maar een geschil wegens onbetaald object.
De koper heeft eindelijk gereageerd en zij wilt van de koop afzien omdat ze financiele situatie.
Zij is lid van Ebay sinds 2005 en heeft 159 blauwe sterren!
Zij moet weten hoe het in zijn werk gaat.
Maar ja, ik ben de slechtste niet en ben dus wel bereid om de verkoop te annuleren, maar ik heb al een geschil geopend.
Hoe moet ik dit nu doen.
Graag advies
op 18-11-2011 15:08
Hallo Allemaal,
Nog geen advies gekregen. Jammer
Het staat er natuurlijk nog maar net op.
Als je een geschil onbetaald object afsluit, kan je dan de verkoop annuleren of kan dat dan niet meer.
groetjes,
karin
op 18-11-2011 15:24
Omdat eBay u natuurlijk geen antwoord geeft zal ik het doen.
Laat het geschil gewoon aflopen, als de koper niet meer reageert worden de verkoopkosten vanzelf gecrediteerd.
Dus niets doen en afwachten.
op 18-11-2011 15:33
En ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat
na die aktie dat je je commissie teruggekregen
hebt van ebay dat koper wel een niet meer
geregistreerd kan zijn bij ebay.
En wat attent ben jij toch weer KB
groetjes Niek
op 18-11-2011 18:06
Hoi allemaal,
Maar ze heeft gereageerd, oke nadat ik een geschil heb geopend.
Zij wilt de koop annuleren omdat ze het niet kan betalen (zegt ze).
Ze is niet nieuw op ebay dus ze weet dat een aankoop bindend is.
Moet ik nu gewoon net doen alsaf ze niet gereageerd heeft, dat vind ik eigenlijk moeilijk. Ik ben zelf érg eerlijk en probeer alles zo goed mogelijk te doen. Ik wil natuurlijk ook een positieve feedback of kan zij geen feedback meer geven.
groetjes,
karin
op 19-11-2011 01:16
Uw koper betaald niet, waarom doet er niet toe. Ze betaald niet dus heeft u een geschil geopend wegens niet betalen.
Als u noiu 4 dagen wacht en het geschil sluit krijgt u uw betaalde kosten van ebay terug. Als u nu het geschil sluit niet. Wat heeft u verder met de koper, dat ze een aardig mailtje heeft gestuurd??? u heeft aan ebay geld moeten betalen omdat ze niet betaald heeft, en dat ze niet kon betalen kon ze ook bedenken toen ze ging bieden/ kopen op uw object. U bent de koper niet verschuldigd. Misschien mailt ze niet eens de waarheid en heeft ze het elders goedkoper gekocht, dus rustig 4 dagen wachten, het geschil sluiten en u heeft niet al te grote financiele schade gelopen
op 19-11-2011 17:15
Bedank voor de antwoorden.
Ik ga gewoon nog iets wachten en sluit dan het geschil.
Het was natuurlijk anders wanneer het een nieuwe ebayer was of als ze direct gemaild had.
groetjes,
karin