op 08-04-2011 16:50
Hallo allemaal
ik heb een tijd geleden een item gewonnen bij een duitse verkoper, en hij heeft me direct feedback gegeven na mijn paypalbetaling, echter als ik hem om een track en trace code vraag of waar mijn pakket blijft komt er geen respons (zowel niet in het duits als engels).
Ook heb ik paypal aangeschreven en een geschil geopent ook hier reageert de verkoper niet op.
Ik wil onderhand wel es weten waar ik aan toe ben.
Wie heeft advies of hulp?
op 08-04-2011 16:55
U dient het geschil te escaleren tot claim.
Daarna krijgt u wellicht uw geld terug.
op 08-04-2011 17:04
al gedaan en ook daar reageert de verkoper niet op, hij is wel actief op ebay want hij geeft kopers feedback...erg vreemd...
op 08-04-2011 17:35
verkoper hoeft ook niet te reageren u krijgt naar verloop van tijd (binnen 10 dagen) uw geld terug van PP
op 08-04-2011 18:28
op 08-04-2011 18:58
Feedback zegt niets, vooral niet omdat het eBay feedback systeem eenzijdig de koper bevoordeelt.
op 08-04-2011 19:57
ik ben het voor dit keer helemaal eens met KB het Feedbacksysteem is voor verkopers volledig nutteloos en is alleen een mooi chantagemiddel voor slechtwillende kopers
op 08-04-2011 22:47
ok ik wist niet dat dat automatisch kon...enne hoezo chantagemiddel, moet ik zo iemand een positieve geven dan omdat hij en niet levert en niet reageert???
op 09-04-2011 00:48
U kunt geven wat u wilt, maar doe vooral de PayPal kopersbescherming claim, geheel graties.
op 09-04-2011 09:45
ok ik wist niet dat dat automatisch kon...enne hoezo chantagemiddel, moet ik zo iemand een positieve geven dan omdat hij en niet levert en niet reageert???
ik heb het over slechtwillende kopers! ik heb nergens gezegd dat u onder die categorie valt!
het FB systeem wordt helaas vaak gebruikt om verkopers te dwingen om te doen wat een koper wil en als een verkoper daar niet in mee gaat wordt er een rode negatief gegeven gelukkig zijn de meeste kopers eerlijk maar helaas gebeurt het te vaak. en beay doet er niets aan.