annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geschil wegens automatisch bieden. geen reactie van ebay

Ik heb opgeboden tegen een automatisch bieder.

Tijdens het biedingsproces merkte ik dat mijn biedingen direct overboden werden, waardoor ik verleid was meer te bieden. Later kreeg ik van ebay een bericht dat er een oneerlijke manier van automatisch bieden was geconstateerd en deze biedingen waren verwijderd resulterende in de situatie waarin ik hoogste bieder werd.

Naar redelijkheid en billikheid zou ebay toch op zijn minst de kans moeten geven te accepteren of afwijzen of ik akkoord ga met deze beslissing.

ik had immers al geaccepteerd dat ik de biedingen verloren had en ben toen op zoek gegaan naar een ander object.

Door deze situatie voel ik mij misleid en voel er weinig voor om dan maar te accepteren dat ik het object waarvan ik de biedingen al verloren had alsnog moet aanschaffen.

De Verkoper stuurt nu erg agressieve mailtjes waarin hij mij sommeert te betalen en zelfs mijn prive-email vraagt.

Van ebay heb ik tot nu toe nog geen reactie gehad. Ik vertrouw dezaak niet meer dus zal niet betalen, maar ben wel een fanatieke ebay-gebruiker en wil geen aantekening.

Hoe kan ik het beste handelen nu, ebay is niet te bereiken behalve door hun irritante vraag/antwoord systeem.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Dat u zich aan een dergelijke transactie niet meer wil branden is zeer begrijpelijk maar daar heeft eBay geen boodschap aan.

Als u geen aantekening wegens niet betalen wilt ontvangen zult u de procedure moet volgen en overgaan tot betaling.

Doe dat dan wel met PayPal en geniet eventueel de door eBay aangeboden kopersbescherming.

Als u zich door verkoper bedreigt voelt kunt u dat melden aan eBay. Dat heeft echter geen gevolgen voor deze transactie.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

als bieder weet je ook dat ook al ben je overboden je nog steeds het object kunt winnen als een bod ingetrokken wordt of zoals in dit geval verwijderd door ebay.

Dat de verkoper nu aandringt op betaling op een aggresieve wijze dat is natuurlijk niet goed te praten.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

gaat het om dit object?

Objectnummer: 130488276412

hier is de betaalwijze alleen via overschrijving dus geen kopersbescherming! als je de zaak niet vertrouwd zoals je ook al aangeeft dan zou ik in ieder geval ebay een mail sturen en stuur dan meteen de mails mee die je van de verkoper hebt gekregen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord