op 01-09-2016 13:07
Hallo,
Ik heb een item gekocht dat volgens de koper door een technische fout niet (op tijd) geleverd kon worden. De verkoper heeft om die reden op mijn verzoek een geschil geopend om de transactie te annuleren (overigens met als reden dat ik het object niet wilde hebben).
Dit is op zich prima (vermoed ik), maar het is mij nu niet helemaal duidelijk hoe het zit met de terugstorting van het aankoopbedrag als dit is voldaan via PayPal. De hulppagina van eBay zegt dat betalingen via PayPal automatisch worden teruggestort bij annuleringen. Maar bij de betreffende annulering zie ik staan dat ik het beste kan wachten met het accepteren van de annulering totdat de verkoper mij heeft terugbetaald. Wat is juist?
En wat moet ik doen als het laatste het geval is en het geschil dreigt te verlopen en de verkoper heeft me nog niet terugbetaald? Moet ik dan de annulering weigeren? En wat is daarna dan de beste vervolgstap?
Ik heb de verkoper in ieder geval al gevraagd het bedrag eerst terug te storten voordag ik de annulering accepter. Helaas heb ik nog niets gehoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-09-2016 15:03
Ik heb het antwoord gelukkig al ontvangen van een behulpzame eBay-medeweker:
De informatie over automatische terugbetalingen geldt blijkbaar alleen voor de vijf grootste eBay-sites en niet voor Nederland. Ik moet wachten op de terugbetaling en als dit niet op tijd gebeurd, het geschil weigeren en daarna zelf een geschil openen binnen PayPal.
op 01-09-2016 15:03
Ik heb het antwoord gelukkig al ontvangen van een behulpzame eBay-medeweker:
De informatie over automatische terugbetalingen geldt blijkbaar alleen voor de vijf grootste eBay-sites en niet voor Nederland. Ik moet wachten op de terugbetaling en als dit niet op tijd gebeurd, het geschil weigeren en daarna zelf een geschil openen binnen PayPal.