annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper weigert terugbetaling: transactie is niet geannuleerd

Op 24 april heb ik een horloge gekocht en betaald via PayPal, de waarde was (inclusief verzendkosten) 3.250 euro. Na een week heb ik aan de verkoper laten weten dat ik het horloge niet wilde houden omdat ik geen extra links kon bijbestellen omdat de band te klein was. Ik heb aan hem het retouradres gevraagd, ontvangen en ik heb het horloge teruggestuurd. Zover ik kan zien op de Postnl-site is het pakket in goede orde aangekomen en ik heb ook niet begrepen dat het niet is aangekomen.

 

Na een dag kreeg ik via eBay het verzoek van de verkoper tot annulering van de overeenkomst. Aangezien er duidelijk aangegeven stond dat ik daarmee niet akkoord moest gaan als ik nog geen terugbetaling had ontvangen, heb ik deze optie niet aangevinkt en de annulering niet aanvaard. Tot op heden heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen, ondanks dat de verkoper het horloge alweer enige dagen in zijn bezit heeft. Zijn uitstekende Engels is inmiddels enigszins onbegrijpelijk geworden; vandaar dat ik geen hoogte van zijn motieven krijg. Hij wil dat ik alsnog met de annulering akkoord ga (scheelt hem kosten geloof ik). Maar dit is niet zomaar terug te draaien. Waarom staat die waarschuwing erbij dat je daar niet mee akkoord moet gaan als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen?

 

Dit is mijn vraag op dit moment. Ik heb bovenstaande inmiddels voorgelegd aan eBay, die verwezen mij door naar PayPal. PayPal stuurt me terug naar eBay. Verkoper weigert terugbetaling, tenzij ik alsnog via de eBay-site akkoord ga met de annulering van de transactie.

 

Hoe kan dit gebeuren?

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Re: Verkoper weigert terugbetaling: transactie is niet geannuleerd

Was de verkoper akkoord met de retourzending?

De verkoper kan na aanvaarding van de annulering zijn verkoopcommissie terigkrijgen van Ebay.

Dat is dus zijn belang. Je kunt de verkoper aangeven dat je de annulering aanvaard zodra je het bedrag terug hebt ontvangen.

 

Het blijft echter een zaak tussen de koper en de verkoper. Ebay en Paypal staan niet bekend als coöperatief, dus succes ermee.

Ikzelf zou honderd keer nadenken voor ik een transactie van ruim 3000 euro doe via Ebay.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Re: Verkoper weigert terugbetaling: transactie is niet geannuleerd

De verkoper was akkoord met de retourzending, ik heb het juiste adres gevraagd en het is in goede orde aangekomen.

 

Ik kan de annulering niet alsnog aanvaarden want eBay verleent geen medewerking. Of kan de verkoper nogmaals zo'n verzoek sturen?

Bericht 3 van 3
laatste antwoord