op 10-10-2012 15:14
Deze vijf vragen:
-Waarom is er geen optie om een reserve in te stellen op de NL Ebay?
-Hoe kan ik internationaal adverteren?
-Ik mag maar 10 items per maans op ebay.com zetten maar deze maand krijg ik al bij het eerste item de melding dat ik aan mijn limiet zit?
-waarom kan ik met ebay.com alleen heel duur telefonisch contact opnemen in amerika, maar kan ik hier niet iemand telefonisch te spreken krijgen?
-Waarom krijg ik op mijn emailbericht aan ebay.nl geen antwoord op bovenstaande vragen?
Ik ben echt heel erg blij met sites als ebay en Marktplaats, maar er kan nog het één an ander aan verbeterd worden.
op 17-10-2012 13:42
Niet zo raar dat je ze niet kan bellen want ze bestaan niet, eBay.nl is slechts een vertaalde subset van eBay.com
De email wordt door computers beantwoord. Mogelijk zit daar nog wel een menselijke interpretatie tussen. Maar dat alleen voor de uitval van het antwoord algoritme.
op 22-11-2012 16:55
Even terug naar de vragen:
Wil je op ebay.com adverteren als buitenlander moet je een goede rating hebben, en al een tijdje actief zijn op ebay. Reden is dat men niet zit te wachten op scammers en andere subversieve elementen, dus bewijs eerst maar dat je te vertrouwen bent. Er zitten ook andere vereisten aan vast, en in het begin ook nog kleine limieten.
Om op ebay.com zichtbaar te zijn kun je ook inloggen op ebay.co.uk en je advertenties daar plaatsen. Met een vinkje kun je dan ebay.ca en com visibility krijgen(kost wel wat centjes natuurlijk).
Hoe je int kunt adverteren lijkt me nu wel duidelijk, inloggen in het beoogde land en listen. Voor int visibility moet je wel ook naar die landen versturen, dus dit moet je ook in je advertentie opnemen, inclusief verzendkosten.
Wees blij dat email hier een optie is, het is gratis. Er zitten gewoon echte mensen die je vraag beantwoorden. Bellen met ebay is een gebed zonder eind, vaak zonder antwoord, en met beloften die niet nagekomen worden. Er is wel een helpdesk, maar deze snapt de betekenis van het woord service niet, en hulp hoef je ook niet te verwachten. Ik zou reuze blij zijn als ebay us ook daadwerkelijk email in zou stellen voor vragen, maar dat levert ze niets op, dus blijven we in het stenen tijdperk steken met alleen een telefonische klaagbaak.
reserve optie bestaat niet in nederland. Is ook niet nodig, als je bieden vanaf selecteert plaats je gratis. Je vanaf prijs is dan je reserve en het is nog gratis ook. Ik zie het probleem hier niet zo 😉
op 22-11-2012 17:08
Wees blij dat email hier een optie is, het is gratis. Er zitten gewoon echte mensen die je vraag beantwoorden.
😮
echte mensen ?:|
bij ebay?
:^O
op 22-11-2012 18:02
Ik verdenk die echte mensen er toch sterk van dat ze een computerprogramma zijn.
op 22-11-2012 21:57
Vraag het anders aan de altijd zeer behulpzame en klantvriendelijke helpdesk, rechts boven in de hoek.
op 22-11-2012 22:32
Was het even vergeten, dank.
op 23-11-2012 08:37
Vraag het anders aan de altijd zeer behulpzame en klantvriendelijke helpdesk, rechts boven in de hoek.
hoe kom je erop?
:^O
op 23-11-2012 16:18
Als niemand er gebruik van maakt zitten ze ook maar voor niets dat computer programma draaiende te houden, zal ongetwijfeld een klap geld gekost hebben.
op 23-11-2012 17:31
wie z'n geld zou dat zijn ?:|
op 24-11-2012 19:12
Die vraag kunt u het beste stellen aan de zeer geinformeerde klantendienst, als altijd bereikbaar via de rechtsboven Hulp-link.