annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper wil item terugsturen, terwil het item gewoon goed is. Wat nu?

Ik heb recentelijk een item verkocht, dat verstuurt is naar Japan. Gisteren is het daar aangekomen, en nu wil de koper het item retour sturen. Het betreft een item geheel volgens omschrijving, werkend en er is niets mis mee. Ebay geeft echter alleen de volgende opties voor het afhandelen van retourverzoeken: Volledige bedrag terugbetalen, deels terugbetalen, retourzending accepteren of bericht sturen. Oftewel, het kost allemaal geld, en een retour weigeren kan niet; ik heb tenslotten een goed product geleverd.

Hoe wordt hier mee omgegaan/ wat is hier aan te doen?

 

 

Achtergrond info:

Het gaat om een Frans DS Pokemon spel. De taal was duidelijk vermeld in de advertentie, en dat is ook niet de issue. De koper is van mening dat het om een neppert gaat omdat het spel werkt in een 3DS, en omdat de 3DS regiogebonden is kan dat niet. Welnu; alleen de spellen zijn regiogebonden (PAL / NTSC) voor de 3DS (de spelcomputer zelf niet), oude DS spellen zijn dat niet. Ik importeer tenslotte zelf ook vaak zat uit Japan en speel dat probleemloos op de (Europese) 3DS. Er zijn ook diverse sites (forums e.d.) die dit bevestigen. Ik heb dus gewoon een goed product geleverd, alleen "snapt" de koper dit niet. Nu kan ik dit eindeloos uit blijven leggen, maar uiteindelijk verloopt de tijd die je hebt om dit "op te lossen" (wat dus niet kan in dit geval, want je kan de retourzending niet weigeren). Hoe wordt hier mee om gegaan, en wat is er aan te doen (behalve onterecht "toegeven"). En vooral; wat gebeurd er als je de termijn laat verlopen?

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Koper wil item terugsturen, terwil het item gewoon goed is. Wat nu?

Als verkoper kun je hier niet veel aan doen. Op Ebay hoef je alzo niet te rekenen.

Laat de koper het terugsturen ,neem je verlies (als het niet een al te gek brag is).

Helaas komt dit een enkele keer voor , ook bij mij.

Vergeet niet de koper op de zwarte lijst (blocked bidder list) te zetten. Zulke klanten kun je beter niet hebben.

Bericht 2 van 2
laatste antwoord