op 23-10-2011 21:09
Beste gebruikers,
Ik wil items gaan verkopen via de Ebay.com website.
Het eerste waar ik tegen aanloop is het shipping stuk. ik ben er denk ik wel uit wat ik wil rekenen. Maar ik weet niet precies wat ik moet invullen bij Domestic shipping (is dat gewoon in NL dan?) en bij International shipping. Welke verzend methode moet ik kiezen als ik gewoon met TNT ga versturen? Moet ik Domestic shipping wel gebruiken of kan ik dan niet in NL verzenden? Domestic shipping heeft tevens heel andere (meer US) gerelateerde) shipping options.
Zijn er nog andere zaken waar ik echt op moet letten? Zoals:
- Verzekeren: ja/nee?
- Douane kosten? Moet ik aangegeven dat die van koper zijn?
- wat moet ik nog meer afdekken en aangeven bij koper?
Laatste vraag:
- Als ik op ebay.com plaats en Worldwide kies, komt het item dan ook naar voren op alle andere eBay websites?
Alvast bedankt! 🙂
op 24-10-2011 14:02
25 dollar is een standaard verzending, het hangt ervan af hoe groot en zwaar het pakket is.
een pakket zonder track and trace kost 17,10
met t&t is het 24,30 dit is tot een gewicht van 2 kg.
een aangetekend pakket tot 2 kg kost 25,60
op 24-10-2011 15:42
Vergeet vooral de kosten niet.
U betaalt eBay, plaatsingskosten, plaatsingsoptieskosten, veilingkosten, veilingkosten over de verzending, dan aan PayPal, de betalingontvangkosten en de valutaopslag en tenslotte ook nog de verpakkingskosten en de verzendkosten.
Dan moet u rekening houden met chargeback en/of claims, vasthouden van geld en mogelijke verstoten tegen het beleid.
Maar verder is het wel leuk.
op 24-10-2011 16:14
Hardstikke leuk! :^O wel een correcte weergave van de feiten helaas!
Je kan soms beter de rekening van de koper vragen om daar geld OP te storten dan houd je in ieder geval je item :^O
op 24-10-2011 20:12
en toen was het stil! blijkbaar is het gelukt of OP heeft de moed opgegeven en is afgedropen :^O
op 24-10-2011 21:35
Heren bedankt! Ik ga in overweging....