op 23-10-2011 21:09
Beste gebruikers,
Ik wil items gaan verkopen via de Ebay.com website.
Het eerste waar ik tegen aanloop is het shipping stuk. ik ben er denk ik wel uit wat ik wil rekenen. Maar ik weet niet precies wat ik moet invullen bij Domestic shipping (is dat gewoon in NL dan?) en bij International shipping. Welke verzend methode moet ik kiezen als ik gewoon met TNT ga versturen? Moet ik Domestic shipping wel gebruiken of kan ik dan niet in NL verzenden? Domestic shipping heeft tevens heel andere (meer US) gerelateerde) shipping options.
Zijn er nog andere zaken waar ik echt op moet letten? Zoals:
- Verzekeren: ja/nee?
- Douane kosten? Moet ik aangegeven dat die van koper zijn?
- wat moet ik nog meer afdekken en aangeven bij koper?
Laatste vraag:
- Als ik op ebay.com plaats en Worldwide kies, komt het item dan ook naar voren op alle andere eBay websites?
Alvast bedankt! 🙂
op 23-10-2011 23:18
Let op dat u geen enkele bescherming geniet als u met PayPal betaald krijgt. Houdt er ook rekening mee dat de gelden door PayPal 21 dagen vastgehouden kunnen worden.
Veel plezier met verkopen op eBay.
op 24-10-2011 11:07
Ik begrijp niet helemaal wat u zegt hier. Waar is dit op gebaseerd?
op 24-10-2011 11:20
goedenmorgen,
als je verkoopt op .com heb je rekening te houden
dat alles met Paypal betaalt wordt.
Als er al dan niet door een koper een terechte
claim ingediend wordt dat koper de spullen niet
ontvangen hebt dan ben je je geld kwijt als verkoper
tenzij jij omomstotelijk kan aantonen dat het
afgeleverd is bij de koper en op dat soort
verzending is nogal prijzig. en kopers houden
niet van veel verzendkosten betalen.
de 21 dagen regel gaat op als je sterrenscore
als verkoper onvoldoende is. dan houdt Paypal
de gelden 21 dagen onder zich.
groetjes Niek
op 24-10-2011 11:50
De 21 dagen regeling geldt voral voor verkopers die nieuw zijn en/of weinig verkopen. de sterrenscore en feedback zal ook wel meetellen!
Afhankelijk van hetgene u wilt aanbieden zult u zich moeten afvragen of het het risico wel waard is, verzenden op zich naar de USA is al abominabel duur en daar komen dan nog de extra kosten van aangetekend en verzekerd verzenden bij! (eventueel)
Natuurlijk kunt u kiezen voor de "normale" verzending maar het risico op niet aankomen en claims die daaruit voortvloeien is erg groot!
op 24-10-2011 11:50
Bedankt Niek, dan is de vraag wat voor ster score moet je hebben? Ik heb waarschijnlijk onvoldoende?
Nog een vraagje: ik begrijp niets van het stuk Domestic en International bij verzendern. Ik plaats op ebay.com, dus is domestic dan USA? Dat zou toch raar zijn, want het item komt uit NL. Ik zie tevens bij domestic alleen US postal opties. Kan iemand mij uitleggen welke keuzes ik hier moet maken, er van uitgaande dat ik per TNT aangetekend verstuur? (los van het feit of ik daar wel of niet de volle mep voor doorbereken)
Dank!
op 24-10-2011 11:56
U kunt gewoon kiezen voor Economy shipping from Outside te US, daar staat dan ook de voorspelde levertijd bij!
U klikt dan gewoon de optie wereldwijd verzenden aan!
op 24-10-2011 12:06
Ok, en bij Economy shipping from Outside the US zet ik dan de kosten voor internationale verzending van TNT, correct?
En dat zelfde bedrag zet ik dus ook bij het kopje Internationale verzending (dus eingelijk bij beide hetzelfde)? Zo ja, welke verzend optie kies ik hier dan?
🙂
op 24-10-2011 12:26
Correct!
voor de tweede kunt u gewoon standard shipping invullen, u kunt ook voor verzenden apart de landen aangeven waar u heen wilt zenden daarbij kunt u dan aangeven dat kopers contact met u moeten opnemen voor verzendkosten.
op 24-10-2011 13:44
Geweldig, dank!
Ik zat zelf te denken aan shipping kosts van 25 dolar. Dan is het nog eenbeetje te doen lijkt me toch?