op 31-01-2013 05:53
op 13-03-2013 17:59
Hee moderator "het regent" zeg jij nou eens wat.
het regent moderator... :^O:^O:^O:^O:^O
op 13-03-2013 21:14
Ook al geen toegevoegde waarde.
op 16-03-2013 21:40
In het verleden heb ik probleemloos op vooral Ebay.de verkocht. Onlangs weer meerdere artikelen op Ebay.nl te koop gezet en 'het loopt niet'. De pagina's worden nauwelijks gezien volgens de teller. Ik heb e.e.a. eens op de oorzaak onderzocht en het volgende is er aan de hand:
Als je op bijv. Ebay.de/ .fr /.co.uk of .com een zoekopdracht plaatst waarop het door je op Ebay.nl aangeboden artikel tevoorschijn moet komen dan zie je dat pas als je op betreffende buitenlandse site in "uitgebreid zoeken" de optie "wereldwijd zoeken" aanvinkt.
Zeer weinig gebruikers ter plekke zullen dat doen en daarom wordt het in NL aangeboden artikel niet gezien. Een in Nederland aangeboden artikel wordt daarmee echter zwaar achtergesteld met dat wat vanuit andere 'buitenlanden' wordt aangeboden want die zijn zonder deze extra handeling wel zichtbaar.
Als bijvoorbeeld een Duitser op de Duitse Ebay gaat zoeken zonder "wereldwijd" aan te vinken dan komt onder aan zijn pagina met zoekresultaten toch een opsomming onder de kop " [aantal] Artikel von internationalen eBay- Verkäufern gefunden."
Onder deze kop staan dan artikelen die niet op Ebay.de worden aangeboden maar wel aan de zoekcriteria voldoen. In deze listing komen op Ebay.nl aangeboden artikelen echter niet voor en dat is het probleem. De Duitser ziet zonder extra handelingen wel artikelen uit bijv. Engeland of Frankrijk maar niet uit Nederland. Om die vanuit NL te ook kunnen zien moet hij als extra "Nur Artikel anzeigen: Weltweit" selecteren en dat wordt bij 'even snel zoeken' begrijpelijkerwijs achterwege gelaten. Op Ebay.fr /.com /.co.uk heb ik ook getest en hierop speelt hetzelfde probleem.
De Zweedse (ebay.se) en Finse (ebay.fi) Ebay sites wijken in opzet wat af van de eerder genoemde. Er is hier geen aparte pagina waarop "uitgebreid zoeken" kan worden ingesteld. Wel kan "wereldwijd zoeken" worden ingesteld bij de vlag rechts naast het zoekveld. En nu komt het.... zelfs als je dat doet zie je een NL aangeboden artikel niet verschijnen en wel die uit alle andere buitenlanden.
Ik heb ebay.nl hierover 4 x op de hoogte gesteld en er gebeurt blijkbaar niets, ik krijg ook geen voortgang teruggekoppeld over een oplossing van betreffende tickets. (ca. 1 maand oud) Het IQ van helpdeskmedewerkers van Ebay.nl heb ik ook niet hoog en overstijgt m.i. in een aantal gevallen hun schoenmaat niet 🙂 Een keer kreeg ik bijv. als antwoord dat als op "objectnummer" gezocht wordt het door mij op ebay.nl aangeboden artikel wel op buitenlandse ebay sites verschijnt. Dat klopt inderdaad maar wie zoekt er in hemelsnaam op objectnummer? Die weet alleen de aanbieder.
Ebay NL moet m.b.t. deze tekortkomingen tot actie gemaand worden want dit lijkt nergens op, ieder initiatief in groter verband ondersteun ik van harte.
op 10-12-2013 18:28
Interessante bevinding 832a!
Na flink wat jaren heb ik mijn eBay-winkel weer heropend en heb inmiddels ook al verkocht aan Duitsland en Australie. Als ik zelf items zoek gebruik ik eigenlijk standaard uitgebreid zoeken en wereldwijd, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat gebruikt.
Overigens, ik heb de aangescherpte internationale verkoopregelgeving niet helemaal meegekregen, maar dat geldt alleen voor particuliere verkopers? Als eBay-winkel heb ik standaard de mogelijkheid om producten internationaal aan te bieden, maar voor particulieren is dit niet (meer) zo?