op 31-01-2013 05:53
op 06-02-2013 11:03
😄 Gewoon dom doorgaan en het erop wagen@!
Waar een wil is is een weg!
op 10-02-2013 10:25
Hee moderator "het regent" zeg jij nou eens wat. Hoe kom ik hier door heen.
ik heb altijd kunnen verkopen, maar ben geen handelaar. Dus als zal het me lukken 10 items dan heb ik volgend jaar het zelfde probleem. De internationale regels kan ik plaatsen voor de grote ebay landen (Uk/DE) maar voor Nederland werkt het niet als particulier !:_|
op 10-02-2013 11:05
Het is idd erg moeilijk goed te verkopen op de Nederlandse Ebay. Vaak krijg je op marktplaats meer en betere biedingen maar er dwalen ook enorm veel funbidders rond. Nu kan je de afweging maken of dat opweegt tegen de kosten van Ebay... Nu is het wel zo dat je op .de beter verkoopt, de kosten zijn ook veel hoger....
Tot slot denk ik niet dat uw ads, een gebruikte paperclip, veel succes zal opleveren. Al denk ik niet dat dit een serieuze aanbieding is....
Gewoon doorgaan, de ene week verkoop je veel, de andere niets.... Geen touw aan vast te knopen.
op 12-02-2013 21:50
Bedankt voor je reactie. inderdaad de paperclip is geen serieus item. Maar je probeert creatieve oplossingen te vinden voor een door ebay gecreerd probleem. Altijd zonder enig probleem in het buitenland kunnen kopen en verkopen. En ik koop veel meer dan ik verkoop. 31 items in pakweg 6 jaar (internationaal, usa, uk, de, italy) betrof ondermeer rolss royce onderdelen. Daar is de markt zeer klein van in nederland. De door ebay opgeworpen restricties zijn voor mij alleen realiseerbaar door het verkopen van opgezette verkopen om de 10 benodigde fb scores te krijgen. Slaat nergens op. Tot nu toe is ebay slimmer en beter beveiligd dat ik had ingeschat.
maar blijf erbij dat de voorwaarden voor inetrnationaal handelen voor de grote ebay landen verklaarbaar zijn maar voor nederland in combinatie met de sterke positie van de ebay dochter marktplaats onwerkbaar en onlogisch is.
op 12-02-2013 23:01
Laat die tien items als voorwaarde om in het buitenland te verkopen ook maar varen. Ik kan sinds kort, met 163 feedback waarvan 99 uniek, pas op .de verkopen... En ja , het loopt tien keer beter en dat weegt op tegen de extra kosten. Als kleine verkoper, hobbyist of niet, is het dus nauwelijks haalbaar...
Succes
op 12-02-2013 23:02
Laat die tien items als voorwaarde om in het buitenland te verkopen ook maar varen. Ik kan sinds kort, met 163 feedback waarvan 99 uniek, pas op .de verkopen... En ja , het loopt tien keer beter en dat weegt op tegen de extra kosten. Als kleine verkoper, hobbyist of niet, is het dus nauwelijks haalbaar...
Succes
op 04-03-2013 17:06
Omdat Ebay Nederland verwaarloosbaar klein is en dus niet werkt, kunnen Nederlanders niet op bijvoorbeeld Ebay Duitsland verkopen. Waardeloos.
Rare regels, ik moet hier eerst allerlei troep en rotzooi zien te verkopen om tien verkoopaanbevelingen te krijgen, terwijl ik kunst van hoog niveau wil verkopen op Ebay Duitsland. (kunst waar hier geen markt voor is)
Echt een professionele organisatie, dat Ebay.
Zal ze in mijn zakelijke en prive omgeving zeeer aanbevelen..
op 08-03-2013 17:13
Maar vrienden toch, wanneer wij allemaal op een buitenlandse site gaan zitten wordt het nooit wat met dat arme ebay.nl. Overigens kunnen buitenlanders, wanneer zij goed zoeken, ons wel vinden. Ik heb echter de indruk dat .nl niet erg goed in elkaar zit wat rubricering betreft.
op 08-03-2013 20:19
Het is al niks.
Je kan vrijwel niets in veiling verkopen zonder een fatsoenlijk start bedrag, gewoon veel te weinig mensen actief. Blijkbaar is .nl tevreden over de gang van zaken, deze klacht is al veel voorbij gekomen echter is er niets mee gedaan...